ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
እዚ ዓምዲ፡ ብወዝቢ እንርእዬን ሚዲያታት ትግራይ ኣብ ዝገብርዎ መደባት፡ ትዕዝብትታና ከነስፍረሉ ኢና። ብቀጥታ ናብ ትሕዝቶ
ዛራ ሚዲያ፡ ልሒቅ ስታሊን፡ ሰራዊት ኤርትራ "ፍላት ቲቪ" ካብ ኣዲኡ ከምዝመዝዑ፡ ኣዲኡ ድማ ብካልእ ንእሽቶ ናይ ቀደም ቴሌቪዥን ንወዶም ንስታሊን ከምዝረኣዪዎ፡ “እንታይ ደኣ ደቒቕካ ሓሚቕኻ” ከምዝበላኦ እናዋዘዬ፡ ኣብ ዘበነ “ጽምዶ” ኣስተምህሮ ኪህብ ሰሚዕናዮ።
ንሕና ድማ ሓደ ነገር ዘኺርና፡ ኣብ ዘመነ “ሕብሪ ዓይኒ” ኣብ ዘመነ ወያነ ማለት ወያነ እትዝውሮ መንግስቲ ኢትዮጵያ፡ ኤርትራውያን ወለድና ንዓመታት ዝሰርሑሉ መሰል መልዕሎ “ጥሮታ” ተነፊጎም፡ ካብቲ ብረሓጾም ዝሰርሕዎ ገዛውቶም ብተጋሩ እናተወጠጡ፡ ጥራይ ኢዶም ኪስጎጉ፡ ተዘኪሩና። ሽዑዑ ስታሊን ክንደይ ካብ ኣዝማዱ ንንብረት ኤርትራዉያን ራስዮም ኣብ ገዛ ኤርትራዉያን ከምዝሰፈሩ ኣይዝከሮን ይኸውን ኢዩ’ሞ በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን ከነዘካኽሮ ሓሲብና ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን።
ኣብ ኣዅሱም “ጀኖሳይድ” ተገቢሩ ዚብሉ ሰባትዉን ከኣንግድ ሰሚዕናዮ፡ ኣብ ሞልቂን ማይድማን ሰንዓፈን ወዘተን ወዬንቲ ትግራይ እንታይ ከምዝገበሩ፡ እኒ መገሰም ጥረ ካድር ወያነ ጎደፋይ ጥላሁን ይገልጽዎ ኣለዉ። ዝርዝር ዕንወት ኣብ ልዕሊ ኤርትራ ንምፍላጥ፡ እኒ ፕሮፌሰር ኣስመሮም ለገሰ ዝገበርዎ መጽናዕቲ ከምኡውን፡ “ወያነና ብጊሓቱ ዱዋይ ኣትያ” ዚብል ኣርእስቲ ዘለዎ ፊልም ኪዕዘብ ንስታሊን ነዘኻኽሮ ኣሎና፡ ኣወል ስዒድ ነቲ ፊልም ደልዩ ኪህቦዉን ነተሃሳስቦ።
ኣብ ዘመነ “ጽምዶ” ብፍላጥ ዲዩ ብዘይፍላጥ ንቅርሕንቲ ዚዕድም ዘረባ ምዝራብ መርኣያ ጭዉነት ኣይዀነን፡ ሰራዊት ኤርትራ ማለት ህዝቢ ኤርትራ ማለት ክንዲዝዀነ፡ ዘይናቱ ዘይደሊ ናቱ ዘይህብ ሓበን ዉጹዓት ምዃኑ መታን ኩልና ክንፈልጦ ኢና ነዡይ ትዕዝብትና ንሎሚ ሓናጢጥና።
ዛራ ሚዲያ፡ ልሒቅ ስታሊን፡ ሰራዊት ኤርትራ "ፍላት ቲቪ" ካብ ኣዲኡ ከምዝመዝዑ፡ ኣዲኡ ድማ ብካልእ ንእሽቶ ናይ ቀደም ቴሌቪዥን ንወዶም ንስታሊን ከምዝረኣዪዎ፡ “እንታይ ደኣ ደቒቕካ ሓሚቕኻ” ከምዝበላኦ እናዋዘዬ፡ ኣብ ዘበነ “ጽምዶ” ኣስተምህሮ ኪህብ ሰሚዕናዮ።
ንሕና ድማ ሓደ ነገር ዘኺርና፡ ኣብ ዘመነ “ሕብሪ ዓይኒ” ኣብ ዘመነ ወያነ ማለት ወያነ እትዝውሮ መንግስቲ ኢትዮጵያ፡ ኤርትራውያን ወለድና ንዓመታት ዝሰርሑሉ መሰል መልዕሎ “ጥሮታ” ተነፊጎም፡ ካብቲ ብረሓጾም ዝሰርሕዎ ገዛውቶም ብተጋሩ እናተወጠጡ፡ ጥራይ ኢዶም ኪስጎጉ፡ ተዘኪሩና። ሽዑዑ ስታሊን ክንደይ ካብ ኣዝማዱ ንንብረት ኤርትራዉያን ራስዮም ኣብ ገዛ ኤርትራዉያን ከምዝሰፈሩ ኣይዝከሮን ይኸውን ኢዩ’ሞ በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን ከነዘካኽሮ ሓሲብና ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን።
ኣብ ኣዅሱም “ጀኖሳይድ” ተገቢሩ ዚብሉ ሰባትዉን ከኣንግድ ሰሚዕናዮ፡ ኣብ ሞልቂን ማይድማን ሰንዓፈን ወዘተን ወዬንቲ ትግራይ እንታይ ከምዝገበሩ፡ እኒ መገሰም ጥረ ካድር ወያነ ጎደፋይ ጥላሁን ይገልጽዎ ኣለዉ። ዝርዝር ዕንወት ኣብ ልዕሊ ኤርትራ ንምፍላጥ፡ እኒ ፕሮፌሰር ኣስመሮም ለገሰ ዝገበርዎ መጽናዕቲ ከምኡውን፡ “ወያነና ብጊሓቱ ዱዋይ ኣትያ” ዚብል ኣርእስቲ ዘለዎ ፊልም ኪዕዘብ ንስታሊን ነዘኻኽሮ ኣሎና፡ ኣወል ስዒድ ነቲ ፊልም ደልዩ ኪህቦዉን ነተሃሳስቦ።
ኣብ ዘመነ “ጽምዶ” ብፍላጥ ዲዩ ብዘይፍላጥ ንቅርሕንቲ ዚዕድም ዘረባ ምዝራብ መርኣያ ጭዉነት ኣይዀነን፡ ሰራዊት ኤርትራ ማለት ህዝቢ ኤርትራ ማለት ክንዲዝዀነ፡ ዘይናቱ ዘይደሊ ናቱ ዘይህብ ሓበን ዉጹዓት ምዃኑ መታን ኩልና ክንፈልጦ ኢና ነዡይ ትዕዝብትና ንሎሚ ሓናጢጥና።
Last edited by Meleket on 13 Jun 2025, 05:00, edited 2 times in total.
-
- Senior Member
- Posts: 13289
- Joined: 31 Oct 2019, 15:07
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
* ወይዘሮ" መለኸት" ነታ፥ሸር°ሙጣ፥ኣዴኻ፥ኬድካ፥ኣዕልላ*!!
* ቖማል፥ዓጋመ፥ሩኹስ፥ፍጥረት፥ከማኻ፥የለን*!!
https://youtube.com/shorts/NbKcGZT_vnw? ... XtJTylxSMs
* ቖማል፥ዓጋመ፥ሩኹስ፥ፍጥረት፥ከማኻ፥የለን*!!
https://youtube.com/shorts/NbKcGZT_vnw? ... XtJTylxSMs
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ዓርኹ “ጠፋሽ ብሓሳባት” ኴይንካ ደኣ እምበር፡ ኣብ ትሕዝቶ ጽሑፍና እንዶ ተዛረብ! ሽም ሰራዊት ኤርትራ እናጸለመ ትም በሉ ዲኻ ትብል ዛሎኻ! ወዳጀ ኤርትራዊ!

Tog Wajale E.R. wrote: ↑13 Jun 2025, 04:58* ወይዘሮ" መለኸት" ነታ፥ሸር°ሙጣ፥ኣዴኻ፥ኬድካ፥ኣዕልላ*!!
* ቖማል፥ዓጋመ፥ሩኹስ፥ፍጥረት፥ከማኻ፥የለን*!!
..
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
"Tigray Press ልሳን ትግራይ" ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ” ንዝፈነዎ ‘ሰላማዊ’ ዜና ትዕዝብትና ሂብና ኣሎና፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ብኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን።
Meleket wrote: ↑13 Jun 2025, 08:55ኤርትራ ሆን ብላ የወረረችው የኢትዮጵያ መሬት የለም፤ ነገር ግን የሕወሓት ወፈፌ ኣመራሮች ወደ ኤርትራ ሚሳይሎችን በመተኮስ ኤርትራን ለጦርነት ከጋበዙ በኋላ ግን፡ ኤርትራ ራሷን ለመከላከል የሕወሓት ወፈፌ ኣመራሮችን ጭናቸው ላይ ለመቆንጠጥ እጇን ብትሰድ “ወረራ” ተደርጎ መቆጠር ኣይገባውም። ምክንያቱም ግብዣው ከሕወሓት ብቻ ሳይሆን ከኢትዮጵያ ፌደራላዊ መንግስት መሪዎችም ጭምር ስለነበር። ግብዣህ ላይ ራስህ የጋበዝኸውን ኣካል፡ 'ወራሪ' ማለት ነዉር ነው።
የኢትዮጵያ መንግስት ያልከው ኣካል፡ “የኢትዮጵያ መንግስትነቱን” እስካመንክ ድረስ በፈለገው የኢትዮጵያ ክፍል ሰራዊቱን የማሰማራት ሙሉ መብትና ግዴታ ኣለው።” ወረራ” የሚለው ቃል ኣሁንም ያለቦታው የገባ ቃል ነው። መንግስት እስከሆነ ድረስ በግዛቱ ውስጥ በፈለገው ስፍራ የሃገሪቱን ሰላምና ጸጥታ ለማስከበር ሰራዊቱን የማሰማራት ሃላፊነት ኣለው።
የኢትዮጵያ ሰራዊት ከኢትዮጵያ ልኡላዊ ግዛት እንዲወጣ መጠዬቅ ወፈፌነት ነው። ይልቅስ ከፕሪቶሪያ ስምምነት በፊት የተፈረመው የአልጀርስ ስምምነትና የሄግ ብይን ሙሉ በሙሉ መሬት ላይ ተወርዶ ሳይተገበር፡ ስለ የፕሪቶሪያ ስምምነት አንድ አንቀጽ ማለቃቃስ ኣሁንም ይሉኝታቢስነት ነው ለማለት ያህል ነው። ኢናመሰግናሎን፡ የስቀንይልና! viewtopic.php?f=2&t=363396
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
የአዅሱማዉያን ሚዲያ ኔትወርክ ብርቅ ጋዜጠኞች ግደይ ተስፋይና አብዱልመጂድ ኣንድ ርእስ ስለ ነውጠኛው የሕወሓቱ ‘ኣንቂ’ ብርሃነ ገብረገርግስ ኣካፍለውናል። ይህ ልጅ ራሱን “ሰብ ዝሰአነ ሰብ” ማለትም “ወገን የሌለው ሰብ” ብሎ ነው የሰየመው።
‘ጽምዶ’ በሚል ቃል ከኤርትራዊው ስንዝሮ ኣወል ስዒድ ጋር ግንኙነት የጀመረው ይህ የትግራይ ‘ልሒቅ’ ነኝ ባይ ‘የማህበረሰብ ኣንቂ’፡ በፌስቡክ ገጹ ላይ እንዲህ ብሎ አስፍሯል ብለውናል።
በእርግጥ እንዲህ ዓይነት ከሕወሓት ሰዎች የመነጨ ግብዣ፡ የብልጽግና ሰዎች ከዚህ በፊት ኣቅርበውት ከነበረው ግብዣ በምንም ዓይነት መልኩ ኣይለይም።
የዚህ መሰሪ “ኣንቂ’ ተንኰል ግጥጥ ብሎ የሚታየው ደግሞ
1) ሕወሓትን ከደሙ ነጻ ነኝ ትል ዘንድ የጸጥታ መዋቅሯ ስለተዳከመ ብሎናል፡ የሕወሓት የጸጥታ መዋቅር ቢዳከም ኖሮ ይህ ሰው ታስሮ በነበረበት ወቅት ከመቀሌ እስርቤት ሕግን በጣሰ መልኩ ፈልቅቀው ባላወጡት ነበር።
2) የኤርትራን ሃይሎች ወደ ትግራይ እንዲገቡ በመጋበዝ፡ ኣሁንም በብልጽግና ግብዣ ወቅት እንደተደረገው ኤርትራውያንን በጦርነት ቀጠና ውስጥ በማስገባት፡ በኤርትራዉያን ደም “ጠላቶቼ” የሚላቸውን ሃይል ለመደምሰስ መቋመጡ ገርሞናል።
3) ጽምዶን የተቃወመ ሁሉ ብሄሩን ይጠላ ይመስል በጥቅሉ ፈርጆ፡ “በኔ ኣመለካከት ብቻ ንጎዱ” የሚል የጨቅላ ቂላቂልነት የተተበተበ መፍትሄውን ማጋራቱ ኣስቆናል።
4) ይህን እኩይ ተግባሩ ከዲሞክራሲ ጋር ያልተቆራኘበት ምክንያት ለማስረዳትም "ብሄራችንን እንታደግ ከዲሞክራሲ ይልቅ ብሄራችን ይበልጥብናል" በማለት ከሰዋዊነት ወጥቶ ብሄርተኝነትን የሙጥኝ ብሎ ሰብኣዊ እሴቶች በመደርመስ የብሄርተኝነት ካርድ መዞ ኤርትራንም ለማጫወትና ለመጫወት መሞከሩ ቁማርተኛነቱን ገልጾልናል።
5) የሚገርመው እንደ ወፈፌው ገብሩ አስራትም "የተከፈለው ተከፍሎ" ብሄሩ መዳን ኣለበት ለማለት መቋመጡ ይህ ልጅ የኣእምሮ መታወክ ያለበት፡ ካለፈው ስሕተቱ ያልተማረ፡ ኢትዮጵያዊነቱ ያልተዋጠለት “ኤርትራዊ ለመሆን የሚብከነከን” የትግራይ ወፈፌ መሆኑን ለመገንዘብ ችለናል፡ እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው ኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር።
‘ጽምዶ’ በሚል ቃል ከኤርትራዊው ስንዝሮ ኣወል ስዒድ ጋር ግንኙነት የጀመረው ይህ የትግራይ ‘ልሒቅ’ ነኝ ባይ ‘የማህበረሰብ ኣንቂ’፡ በፌስቡክ ገጹ ላይ እንዲህ ብሎ አስፍሯል ብለውናል።
የሚል መልእኽት ኣስተላልፏል እያሉን ነው።ትግራይ ውስጥ የሕወሓት የጸጥታ መዋቅር ስለተዳከመ፡ ጽምዶን የሚቃወሙ የትግራይና የኤርትራ ባንዶችን ለመቆጣጠር ይቻል ዘንድ የህዝባዊ ግንባር የደህንነት ሃይል እጁን ሰዶ እርምጃ ሊወስድባቸው ይገባል፡ በዚህም ጽምዶ የሚቃወሙ ኣካላትን ትምህርት ይስጥ። ይህ ከዲሞክራሲ ጋር የሚያገናኘው ነገር የለም፡ ብሄርን የመታደግ ጉዳይ ነው። የተከፈለው ይከፈል ብሄሩ መዳን ኣለበት።
በእርግጥ እንዲህ ዓይነት ከሕወሓት ሰዎች የመነጨ ግብዣ፡ የብልጽግና ሰዎች ከዚህ በፊት ኣቅርበውት ከነበረው ግብዣ በምንም ዓይነት መልኩ ኣይለይም።
የዚህ መሰሪ “ኣንቂ’ ተንኰል ግጥጥ ብሎ የሚታየው ደግሞ
1) ሕወሓትን ከደሙ ነጻ ነኝ ትል ዘንድ የጸጥታ መዋቅሯ ስለተዳከመ ብሎናል፡ የሕወሓት የጸጥታ መዋቅር ቢዳከም ኖሮ ይህ ሰው ታስሮ በነበረበት ወቅት ከመቀሌ እስርቤት ሕግን በጣሰ መልኩ ፈልቅቀው ባላወጡት ነበር።
2) የኤርትራን ሃይሎች ወደ ትግራይ እንዲገቡ በመጋበዝ፡ ኣሁንም በብልጽግና ግብዣ ወቅት እንደተደረገው ኤርትራውያንን በጦርነት ቀጠና ውስጥ በማስገባት፡ በኤርትራዉያን ደም “ጠላቶቼ” የሚላቸውን ሃይል ለመደምሰስ መቋመጡ ገርሞናል።
3) ጽምዶን የተቃወመ ሁሉ ብሄሩን ይጠላ ይመስል በጥቅሉ ፈርጆ፡ “በኔ ኣመለካከት ብቻ ንጎዱ” የሚል የጨቅላ ቂላቂልነት የተተበተበ መፍትሄውን ማጋራቱ ኣስቆናል።
4) ይህን እኩይ ተግባሩ ከዲሞክራሲ ጋር ያልተቆራኘበት ምክንያት ለማስረዳትም "ብሄራችንን እንታደግ ከዲሞክራሲ ይልቅ ብሄራችን ይበልጥብናል" በማለት ከሰዋዊነት ወጥቶ ብሄርተኝነትን የሙጥኝ ብሎ ሰብኣዊ እሴቶች በመደርመስ የብሄርተኝነት ካርድ መዞ ኤርትራንም ለማጫወትና ለመጫወት መሞከሩ ቁማርተኛነቱን ገልጾልናል።
5) የሚገርመው እንደ ወፈፌው ገብሩ አስራትም "የተከፈለው ተከፍሎ" ብሄሩ መዳን ኣለበት ለማለት መቋመጡ ይህ ልጅ የኣእምሮ መታወክ ያለበት፡ ካለፈው ስሕተቱ ያልተማረ፡ ኢትዮጵያዊነቱ ያልተዋጠለት “ኤርትራዊ ለመሆን የሚብከነከን” የትግራይ ወፈፌ መሆኑን ለመገንዘብ ችለናል፡ እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው ኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር።
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ሃተፍተፍ ናይ ፌዝ ዳኛ!
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ወዳጃችን ኣዅሱመጫላ ለዛሬ የደደቢት ሚዲያዉ ዶ/ር ሃይለ ኣረፋይነ ያጋራውን ኣሳዛኝ ድርጊት ብናጋራ ቅር እንዳይልህ።። ከቦለቲካ በጸዳ መልኩ ሙያዊ መልእኽት ስላስተላለፈ ለዛሬ ዶ/ር የሚለውን ማእረጉን እንጠቀምበታለን። ጨዋታው “ከወርቅ፡ ከሲያናይድና ከውሃ ሃብት እንዲሁም ከህዝብ ጤና ኣኳያ" ዬቀረበ ትንታኔ ነው።
“ማይ ድሙ” የተባለ ግድብ እዚያው ሽሬ እንዳስላሴ ከተማ ኣካባቢ ይገኛል፡ ከዚህ ብዙም ሳይርቅ በጦርነት ምክንያት የተፈናቀሉ በርካታ ሰዎች ካምፕ ሰርተው ሰፍረዋል። ነገር ግን በሆድ አደር አስተዳዳሪዎች ኣጋፋሪነት 'ሲያናይድ' የተባለ ኣደገኛ ንጥረነገር የተቀላቀለበት የወርቅ ማጣራት ሂደት እዚያው ሽሬ እንዳስላሴ ከተማው ውስጥ ይካሄዳል። ኣሁንም ድረስ ከተማይቱን ኣንድ ወጠጤ ካድሬ በዚሁ የቅጥፈት መንገድ እያስተዳደራት እንደሆነም ተጠቁሟል። በውሃ ጥናት የዶክትሬት ትምህርቱን ያከናወነው ዶ/ር ሃይለ፡ ይህን ለህዝብ ህይወት እጅግ ኣደገኛ የሆነ፡ ለብከላ የተጋለጠ፡ ሲያናይድ የተቀላቀለበትን ውሃ በጎርፍ መልክ ከከርሰምድር እና ከልዕለምድር ውሃ (ከግድቡ ውሃ) ጋር ጭምር የሚደረገው የውሃ ዑደት ውጤቱ፡ ሽባዎችን ሕመምተኞችን በደዌ የጎሰቁሉ ሕጻናትን መፍጠር በመሆኑ በኣፋጣኝ እንዲቆም ጠይቋል። መልእኽቱንም ይበልጥ ተኣማኒ ለማድረግ፡ ይህ ተግባር የሚከናወንበትን ስፍራ በተንቀሳቃሽ ምስልም ጭምር ለህዝብ ኣይታ በማቅረብ በሚዲያው ኣጋርቷል።
ይህን መልእክቱን ሲያስተላልፍም “ናይ ብርለይ ጨኒቑኒ ኣነ” ማለትም “እኔን የጨነቀኝ የብርሌዬ ነገር፡ የምስኪኑ ህዝቤ ጤና ነው” በማለት እጅግ በጣም ባዘነ ስሜት ሃሳቡን ኣካፍሎናል። ለምስኪኑ ተራ ህዝብ ያለዉን ተቆርቋሪነትም በግልጽ ኣሳይቷል። በዚህ ድርጊቱም “ትግራይ በገዛ ስስታምና ስግብግብ ልጆቿ እዬተካሄደባት ያለውን ‘ጂኖሳይዳዊ ጥቃት’ ግልጽ በማድረጉና በመቃወሙ”፡ ልዑል ኣክብሮትን ችረነዋል። ለምን ቢባል የተጠቁ ህዝቦችን የተበደሉ ህዝቦችን ድምጽ የሚያስተጋባ ኣንደበት የተባረከ ኣንድበት ብቻ ስለሆነ!
ከዚህ ቀደም ኣዅሱመጫላ “ወርቅ ኣለን ምናምን” እያለ ሲተረተር ሰምተነው ነበር። በዚህ ኣኳሃን የሚወጣ ወርቅን መሆኑ ነው። ገራሚው ነገር ደግሞ “ከዚህ በፊት ይህን ኣካባቢ በተከታታይነት ያስተዳድሩ የነበሩት ሰዎች፡ ከነጌቾ ጋር ወደ ኣዲስኣበባ የፈረጠጡ ናቸው” ማለቱ ነው። በእርግጥ ኣዅሱመጫላም፡ የዚህ በኢሰብኣዊ ኣኳኋን የሚሰበሰብ፡ የንጹሃን ዜጎችን ህይወት አደጋ ላይ የሚጥል ስራ አቀንቃኝና የጥቅምም ተጋሪ መሆኑን ጠርጥረናል፡ እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው በኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር። ታዲያ እንዲህ ብለነው ነበር በኤርትራዊ ኣማርኛ! viewtopic.php?f=2&t=355320
“ማይ ድሙ” የተባለ ግድብ እዚያው ሽሬ እንዳስላሴ ከተማ ኣካባቢ ይገኛል፡ ከዚህ ብዙም ሳይርቅ በጦርነት ምክንያት የተፈናቀሉ በርካታ ሰዎች ካምፕ ሰርተው ሰፍረዋል። ነገር ግን በሆድ አደር አስተዳዳሪዎች ኣጋፋሪነት 'ሲያናይድ' የተባለ ኣደገኛ ንጥረነገር የተቀላቀለበት የወርቅ ማጣራት ሂደት እዚያው ሽሬ እንዳስላሴ ከተማው ውስጥ ይካሄዳል። ኣሁንም ድረስ ከተማይቱን ኣንድ ወጠጤ ካድሬ በዚሁ የቅጥፈት መንገድ እያስተዳደራት እንደሆነም ተጠቁሟል። በውሃ ጥናት የዶክትሬት ትምህርቱን ያከናወነው ዶ/ር ሃይለ፡ ይህን ለህዝብ ህይወት እጅግ ኣደገኛ የሆነ፡ ለብከላ የተጋለጠ፡ ሲያናይድ የተቀላቀለበትን ውሃ በጎርፍ መልክ ከከርሰምድር እና ከልዕለምድር ውሃ (ከግድቡ ውሃ) ጋር ጭምር የሚደረገው የውሃ ዑደት ውጤቱ፡ ሽባዎችን ሕመምተኞችን በደዌ የጎሰቁሉ ሕጻናትን መፍጠር በመሆኑ በኣፋጣኝ እንዲቆም ጠይቋል። መልእኽቱንም ይበልጥ ተኣማኒ ለማድረግ፡ ይህ ተግባር የሚከናወንበትን ስፍራ በተንቀሳቃሽ ምስልም ጭምር ለህዝብ ኣይታ በማቅረብ በሚዲያው ኣጋርቷል።
ይህን መልእክቱን ሲያስተላልፍም “ናይ ብርለይ ጨኒቑኒ ኣነ” ማለትም “እኔን የጨነቀኝ የብርሌዬ ነገር፡ የምስኪኑ ህዝቤ ጤና ነው” በማለት እጅግ በጣም ባዘነ ስሜት ሃሳቡን ኣካፍሎናል። ለምስኪኑ ተራ ህዝብ ያለዉን ተቆርቋሪነትም በግልጽ ኣሳይቷል። በዚህ ድርጊቱም “ትግራይ በገዛ ስስታምና ስግብግብ ልጆቿ እዬተካሄደባት ያለውን ‘ጂኖሳይዳዊ ጥቃት’ ግልጽ በማድረጉና በመቃወሙ”፡ ልዑል ኣክብሮትን ችረነዋል። ለምን ቢባል የተጠቁ ህዝቦችን የተበደሉ ህዝቦችን ድምጽ የሚያስተጋባ ኣንደበት የተባረከ ኣንድበት ብቻ ስለሆነ!
ከዚህ ቀደም ኣዅሱመጫላ “ወርቅ ኣለን ምናምን” እያለ ሲተረተር ሰምተነው ነበር። በዚህ ኣኳሃን የሚወጣ ወርቅን መሆኑ ነው። ገራሚው ነገር ደግሞ “ከዚህ በፊት ይህን ኣካባቢ በተከታታይነት ያስተዳድሩ የነበሩት ሰዎች፡ ከነጌቾ ጋር ወደ ኣዲስኣበባ የፈረጠጡ ናቸው” ማለቱ ነው። በእርግጥ ኣዅሱመጫላም፡ የዚህ በኢሰብኣዊ ኣኳኋን የሚሰበሰብ፡ የንጹሃን ዜጎችን ህይወት አደጋ ላይ የሚጥል ስራ አቀንቃኝና የጥቅምም ተጋሪ መሆኑን ጠርጥረናል፡ እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው በኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር። ታዲያ እንዲህ ብለነው ነበር በኤርትራዊ ኣማርኛ! viewtopic.php?f=2&t=355320
Meleket wrote: ↑24 Dec 2024, 09:12ስለ ወርቅ ኣያውራ
ወፈፌው ዘራፊ፡ ወርቅ ብርቅ ሆኖበት፣
"ወርቅ አለን" እያለ ጀመረ መተበት።
ይስቃል ይላሉ ኣመድ በዱቄት፡
እንዲህ ሲያጋጥማቸው የወፈፌ ኣይነት።
በጦር ጀነራሎች የሚወጣ ወርቅ፣
በፍጹም ኣይደለም ለአፍሪካችን ብርቅ።
ሰልጠን ያሉ ሃገራት ልክ እንደ ኤርትራ፣
ምርምር አካሂደው በተራ በተራ፡
ወርቁን ያወጡታል ከነጮቹ ጋራ።
ጥናት የጠገበ ከብከላ የጸዳ፡
ወርቅስ ሞልቶ ተርፏል በኤርትራ ጓዳ።
ቢሻና አውጋሮ ከርከበትም ዛራ፡
ድባርዋ እምባደርሆ እንዲሁም ኣስመራ፡
ኤርትራን የማያውቅ ስለ ወርቅ ኣያውራ!
ቅንጣት ወርቅ ኣግኝቶ አጉል ከሚያቅራራ፡
ይልቅ ይሻለዋል ለሰላም ቢሰራ፡
ይልቅ ይበጀዋል በሰላም ቢሰራ፡
እኛ መክረነዋል “ይቆይለት ጉራ”።
Axumezana wrote: ↑24 Dec 2024, 06:47The jealous Isaias eyes are on the Gold of Tigray !
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... lrrW3ibbqt
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ንጋዜጠይና ደደቢት ሚዲያ ሃይለ ኣረፋይነ፡ መጠንቐቕታ ዝተሓወሶ፡ “ንኸባበር” ዚትሕዝቶኡ መልእኽቲ ኣብ ጽምዶ 9፡ ብዓወል ስዒድ ከምዝተመሓላለፈሉ ሰሚዕና። ዓወል ስዒድ ኣብ ዘመነ ጽምዶ “ዘይጽምዷዊ” ትሕዝቶ ዛለዎ ዘረባታት ካብቶም ‘ተጻሚድና’ ዚብሉ ኣካላት ኪወጽእ ካሎ፡ ንዅሎም ክትገንሕ ምተገብኣ፤ እንተዀነ ግዳ ስታሊን ገብረስላሰ “ንምዑት ሰራዊት ኤርትራ” ካብ እንዳ ኣደ ስታሊን ፍላት ቲቪ ከምዚሰረቐ እናዋዘየ ኪገልጽ ካሎ፡ ብዕሊ ከምቲ ንጋዜጠይና ደደቢት ሚዲያ ሃይለ ትገንሖ፡ ንስታሊን ብዕሊ ብዘይምግናሕኻ፡ ሕዪ’ዉን “ብድርብ ዕያር” ትመዝን ከምዘሎኻ መረድኢ ኢዩ። ከምዚ ከማኻ ምስ ኣጋጠመ ኣምሓሩ “መርጦ ኣልቃሽ!” ይብሉ! ንሰባት ገጽ ርኢኻ ትዛረብ ከም ማለት ኢዩ፡ ኪፍተወለይ ቢልካ ንገሊኡ ሸለል፡ ንገሊኡ ድማ ምሳኻ ስለዘይተሳነዬ ክተቋስል ምፍታን ኢዩ።
ብርግጽ ሰባት ጌጋ ሓበሬታ ኪሂቡ ካለዉ፡ ጌጋኦም ኪንገሩ ኣለዎም። ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን፡ ዓወል ስዒድ ጌጋ ሓበሬታ ዘርጊሕካ ንዬዋህ ህዝብና ከይተጋጊ፡ ነተን ርኡያት ጌጋታትካ እናነቐስና ንገልጸልካ ዛሎና፡ መርኣያ ንሕዝብና ዛሎና ኤርትራዊ ጭዉነት ዝዓሰሎ ሓልዮትና ኢዩ ንብል። viewtopic.php?f=2&t=310610&start=40
ንስታሊን ኮነ ንሃይለ ደደቢትዉን ኪጋገዩ እናአርኣና ንይንንሕፎምን ኢና መታን ህዝቢ ከየጋግዩ ማለት’ኡ!
ነቲ ሰብ ዝሰኣነ ሰብ ዚበሃል ብርሃነ እዉን ከምዡይ ቢልናዮ ነቢርና viewtopic.php?f=2&t=361313 ሕጂውን ሰብ ዬብለይን ሰብ ኣይረኸብኹን ቢሉ ዲዩ ዚኣምን? ዚገርም ዋጣ ዝዀነ ወዲ ኢዩ!
ብርግጽ ሰባት ጌጋ ሓበሬታ ኪሂቡ ካለዉ፡ ጌጋኦም ኪንገሩ ኣለዎም። ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን፡ ዓወል ስዒድ ጌጋ ሓበሬታ ዘርጊሕካ ንዬዋህ ህዝብና ከይተጋጊ፡ ነተን ርኡያት ጌጋታትካ እናነቐስና ንገልጸልካ ዛሎና፡ መርኣያ ንሕዝብና ዛሎና ኤርትራዊ ጭዉነት ዝዓሰሎ ሓልዮትና ኢዩ ንብል። viewtopic.php?f=2&t=310610&start=40
ንስታሊን ኮነ ንሃይለ ደደቢትዉን ኪጋገዩ እናአርኣና ንይንንሕፎምን ኢና መታን ህዝቢ ከየጋግዩ ማለት’ኡ!
ነቲ ሰብ ዝሰኣነ ሰብ ዚበሃል ብርሃነ እዉን ከምዡይ ቢልናዮ ነቢርና viewtopic.php?f=2&t=361313 ሕጂውን ሰብ ዬብለይን ሰብ ኣይረኸብኹን ቢሉ ዲዩ ዚኣምን? ዚገርም ዋጣ ዝዀነ ወዲ ኢዩ!
Meleket wrote: ↑13 Jun 2025, 04:44እዚ ዓምዲ፡ ብወዝቢ እንርእዬን ሚዲያታት ትግራይ ኣብ ዝገብርዎ መደባት፡ ትዕዝብትታና ከነስፍረሉ ኢና። ብቀጥታ ናብ ትሕዝቶ
ዛራ ሚዲያ፡ ልሒቅ ስታሊን፡ ሰራዊት ኤርትራ "ፍላት ቲቪ" ካብ ኣዲኡ ከምዝመዝዑ፡ ኣዲኡ ድማ ብካልእ ንእሽቶ ናይ ቀደም ቴሌቪዥን ንወዶም ንስታሊን ከምዝረኣዪዎ፡ “እንታይ ደኣ ደቒቕካ ሓሚቕኻ” ከምዝበላኦ እናዋዘዬ፡ ኣብ ዘበነ “ጽምዶ” ኣስተምህሮ ኪህብ ሰሚዕናዮ።
ንሕና ድማ ሓደ ነገር ዘኺርና፡ ኣብ ዘመነ “ሕብሪ ዓይኒ” ኣብ ዘመነ ወያነ ማለት ወያነ እትዝውሮ መንግስቲ ኢትዮጵያ፡ ኤርትራውያን ወለድና ንዓመታት ዝሰርሑሉ መሰል መልዕሎ “ጥሮታ” ተነፊጎም፡ ካብቲ ብረሓጾም ዝሰርሕዎ ገዛውቶም ብተጋሩ እናተወጠጡ፡ ጥራይ ኢዶም ኪስጎጉ፡ ተዘኪሩና። ሽዑዑ ስታሊን ክንደይ ካብ ኣዝማዱ ንንብረት ኤርትራዉያን ራስዮም ኣብ ገዛ ኤርትራዉያን ከምዝሰፈሩ ኣይዝከሮን ይኸውን ኢዩ’ሞ በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን ከነዘካኽሮ ሓሲብና ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን።
ኣብ ኣዅሱም “ጀኖሳይድ” ተገቢሩ ዚብሉ ሰባትዉን ከኣንግድ ሰሚዕናዮ፡ ኣብ ሞልቂን ማይድማን ሰንዓፈን ወዘተን ወዬንቲ ትግራይ እንታይ ከምዝገበሩ፡ እኒ መገሰም ጥረ ካድር ወያነ ጎደፋይ ጥላሁን ይገልጽዎ ኣለዉ። ዝርዝር ዕንወት ኣብ ልዕሊ ኤርትራ ንምፍላጥ፡ እኒ ፕሮፌሰር ኣስመሮም ለገሰ ዝገበርዎ መጽናዕቲ ከምኡውን፡ “ወያነና ብጊሓቱ ዱዋይ ኣትያ” ዚብል ኣርእስቲ ዘለዎ ፊልም ኪዕዘብ ንስታሊን ነዘኻኽሮ ኣሎና፡ ኣወል ስዒድ ነቲ ፊልም ደልዩ ኪህቦዉን ነተሃሳስቦ።
ኣብ ዘመነ “ጽምዶ” ብፍላጥ ዲዩ ብዘይፍላጥ ንቅርሕንቲ ዚዕድም ዘረባ ምዝራብ መርኣያ ጭዉነት ኣይዀነን፡ ሰራዊት ኤርትራ ማለት ህዝቢ ኤርትራ ማለት ክንዲዝዀነ፡ ዘይናቱ ዘይደሊ ናቱ ዘይህብ ሓበን ዉጹዓት ምዃኑ መታን ኩልና ክንፈልጦ ኢና ነዡይ ትዕዝብትና ንሎሚ ሓናጢጥና።
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ሚዲያታት ትግራይ፡ ነዞም ሓሳባቶም ብናጽነት ናይ ምግላጽ ተውህቦ ዛለዎም መንፈሳዉያን ኣቦታት ህዝብታትና፡ ብሓባር ኣብ ሚዲያኩም ጋቢዝኩም፡ ርእይቶኦምን ጦብላሕታኦምን ብዛዕባ “ጽምዶ” ንህዝቢ ኪሕብሩ እጃምኩም ክትገብሩ፡ ብልዑል ኣዅብሮት ብሽም ንሰላም ጸሚኡዋ ዛሎ ሕዝብታትና ንምዝኽኻር ኢዩ! ይስማዕ’ዶ ኣሎ ሃይለ፡ ስታሊን፡ ግደይ፡ ኣዲሱ፡ ወዘተ . . . ንቕድስና ተቀዳመሙላ፡ ህዝብን መንግስትታትን ዞባና ምእንቲ ኪቕደሱ ነዞም ኣቦታት ዓዲምዅም ተቐደሱ! viewtopic.php?f=2&t=310610&p=1567016#p1567016
Meleket wrote: ↑03 Jul 2025, 04:26sarcasm ሓዉና ሰሓቕ ቐመም ሕይወት ኢዩ። ሕድሕድ እናተሰሓሓቕናዉን ንመሃሃር እምበር ኣብ ምንትምንታይን ንመን ኺጥዕሞን ደኣ ኪንነቋቖርን ክንታኾብን ደኣ!
ነበብቲ፡ ንስታሊን ገብረስላሰ እስከ ነዚኣ ኣሕልፉሉ። ሓቀይና “ጽምዶ” ዕዉት ንኪከውን፡ ህዝብታት ዞባናዉን ሰላም ኬስተማቕር ልባዊ ድሌት ከምዘለዎ ካብ ዘረባኡን ስምዒቱን ግሉጽ ኢዩ’ሞ ከነተባብዖ ይግባእ። ሓቀይና ሰላም ምእንቲ ኪነግስ ድማ ስራሕን ዕማምን እዉን ክንህቦ ይግባእ። ስታሊን ኣብ ዛራ ሚዲያ ምሉእ ናጽነት ከምዘለዎ እዉን ንኣምን።
እስከ ብዛዕባ “ጽምዶ” ንዘለዎም ትዕዝብትታት ንትግራዋይ መንፈሳዊ ኣቦ ንኣቡነ ሰላማ (ኣባ ሠረቐብርሃን) ብሓደ ገጽ፡ በቲ ካልእ ገጽ ድማ ከም ኣባ ሰላማ ብምሉእ መንፈሳዊ ናጽነት ሃሳባቶም ኣብ ምግላጽ ዚፍለጡ ኤርትራዊ መንፈሳዊ ኣቦ ንኣቡነ መቓርዮስ ጦብላሕታኦምን ቡራኼኦምን ኣስተምህሮኦምን ነቲ ዚጓስዮዎን ዚውክልዎን ህዝብታት ዘሕልፍዎ መልእክቲን እስከ ይሕተቶም!
ነዚኣ ንምትግባር ብራኬ ካብ ማንም ኪጽበ ኣይግባእን፡ ፍረኣ ድማ ልዑል ከምዚኸውን ንግምት! እቲ ምንታይ እንተተባህለ እዞም ክልተ መንፈሳዉያን ሰባት ልዕሊ ኩሉ ብነፍሲ እቲ ዚጓስይዎ ሕዝቢ ካብ ኣምላኽ ቀዳሞት ተሓተቲ ክንዲዝዀኑ፡ ነዚ ኪከውን ዛለዎ ብዘይ ሕብእብእን ገጽርኤን ንህዝቢ ኬፍልጡ ትሑዛት ኢዮም።
ስታሊን ዛራ ወይ ኣዲሱ ኣዅሱማዉያን ወይ ሃይለ ደደቢት ነዚ ቅዱስ ተግባር ንምትግባር ልዕሊ ብቑዓት ኢዮም! ሃዬ ነዞም ክልተ ምሁራን መንፈሳዉያን ኣቦታት ብሓባር ዓዲምኹም፡ ታሪኽ ስርሑ! ሰላም ኣምጽኡ! ፍቕሪ ኣሰስኑ! ኣጋንንቲ ሕረዱ! ንብዓት ኣዴታት ሓንስሱ! ተስፋ ቖልዑት ኣለምልሙ! ሰናይ ዘመን ኣዉጁ! ኵሉ ሰሰናዩ’ዉን ንኣኻትዅምን ንህዝብዅምን ብሓፈሻ ንምነዬልኩም!
https://armenianchurch.us/abp-aykazian- ... an-church/
-
- Member+
- Posts: 9680
- Joined: 19 Jun 2019, 21:45
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ኡቶም <<ጦርነት ባህላዊ ጨዋታና እዩ!>> እላበሉ ልመናእሰይ ትግራይ አው እሳት ልጠበሱ ባንዳታት ናፈቕቲ ጦርነት፣ አውዚ ሕዚ እዋን ብኤምሬትስ ተዓሲቦም ኡታ መርዛም መልሓሶም አንዊሖም አንፃር ፅምዶ ክናገሩ እና ክፅሕፉ ምርአይ አየግርመልናን። ኡቱ ቀራን ዲያብሎስ <<አነ እየ ኡቲ ሓቀይና ዳይና>> እንተበለ ዓርሱ ብዓርሱ አታለለ።


Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
viewtopic.php?f=2&t=364409&sid=7b182a3f ... 0ef89c5d09
Meleket wrote: ↑03 Jul 2025, 03:33.. .. .. ክልቲኡ ህዝብታት ድማ ቡራኬ ፖለቲካዊ ሃይልታቱ እንተኣሰንይዎ፡ ኣብቲ ዚዳወቦ ስፍራታት ዘበለ ሽካላት ብምሽካል ነዚ ብይን ኣብ ግብሪ ንምውዓል ልዕሊ ብቝዕ ኢዩ! ነዚ ብዕሊን ብድፍረትን ብትብዓትን ብምትግባርዉን፡ ንህዝብታት ዞባና ዀነ ንህዝብታትን መንግስትታት ዓለምና መንነቱ ከርእይ፡ ደረጃ ብቕዓቱን ስልጣነኡን ኪእዉጅ፡ ተዘካሪን ነባሪን ትምህርቲ ኪህብ ብሓፈሻ’ዉን ብመገዲ ጽምዶ ከይዱ’ዉን ዶባቱ ብምንጻር ንዓለማት “ክልተሳእ ከዛርቦም” ይኽእል ኢዩ!viewtopic.php?f=2&t=308857
ነዚ ሰላማዊ ትግባረ ብይን ሄግ ስዒቡ ተር ከምዓተር ህዝብታት ዞባና ኣብ ፍቕርን ሰላምን ኣስተርህዮም ዚነብሩሉ ባይታ ኣብ ምድሪ ኰነ ኣብ ባሕሪ፡ ኣብ ባሕሪ ኮነ ኣብ ሰማይ፡ ኣብ ሰማይ ኮነ ኣብ ኣእምሮ ደቂሰባት ኣብ ኩሉ በርሀው ቢሉ ተቐሪቡሎም ኣሎ! ነዚ በርሀውታ ኪዀልፍ ኮነ ኪዕንቕጽ ዚደናደን ሃይሊ ድማ ወይልኡ፡ መንእሰይ እዚ ዞባ ኪሰሓሎ ኢዩ! 'መክንያቱ ዋና ናይዚ ውራይ' መንእሰይ እዚ ዞባ እምበር፡ ምዕባለ ዓንቓጺ፣ ሰላም ዘራጊ፣ ፍቕሪ ኣቐምሳሊ፣ ቂምታ ኣዀምሳዒን ድምጺ ሕዝቢ ዓፋኒ፣ መሰል ዜጋታት ዓጋቲ፣ ዘይናቱ ዳላዪ፡ ኣብ ክልቲኡ ህዝብታት ዛሎ ብሉይ ኣተሓሳስባ ውሱናት ውልቀሰባት ኣይዀነን፡ ኪኸውን እዉን ኣይግባእን!
viewtopic.php?f=2&t=310610&sid=b5705e46 ... d&start=40
Digital Weyane wrote: ↑03 Jul 2025, 11:28ኡቶም <<ጦርነት ባህላዊ ጨዋታና እዩ!>> እላበሉ ልመናእሰይ ትግራይ አው እሳት ልጠበሱ ባንዳታት ናፈቕቲ ጦርነት፣ አውዚ ሕዚ እዋን ብኤምሬትስ ተዓሲቦም ኡታ መርዛም መልሓሶም አንዊሖም አንፃር ፅምዶ ክናገሩ እና ክፅሕፉ ምርአይ አየግርመልናን። ኡቱ ቀራን ዲያብሎስ <<አነ እየ ኡቲ ሓቀይና ዳይና>> እንተበለ ዓርሱ ብዓርሱ አታለለ።![]()
![]()
Re: ብዛዕባ ሚዲያታት ትግራይ ትዕዝብትና ኣብ “ዘመነ-ጽምዶ”
ኣብዚ ዲጂታላዊ መዋእል፡ ሚዲያታት ትግራይ ሓፋሽ ህዝብታት ዞባና ኣብ ምንቓሕ ዚገብርዎ ግደ ርኡይን ልዑልን ክንዲዝዀነ፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን ነተባብዖም። ግደ ሓቂ ኣፍ ንዘይብሎም ብመትከል ኣፍ ክትከውን ምኽኣል፡ ኣብ ቕኑዕ ዕላማ ናይ ዝሓለፉ ሕድሪ ሰማእታት ዞባና ዘይምዕባር ኢዩ’ሞ ኪሙገስ ይግብኦ።
እዚ ቢልና ኣብ ደደቢት ሚዲያ ብኣላዪነት ሃይለ ኣረፋይነ፡ ብዛዕባ ‘ጽምዶ’ ዚተገብረ ልዝብ ሰልጠነ ግርማይን (ተፈታዊ ሸው ሚዲያ)ን ኣረጋይ ቢተው (ወዲ ቢተውን) ብትዕግስቲ ሰሚዕናዮ! ገለ ካብ ትዕዝብትታትና እነሆ!
ክልቲኦም ተላዘብቲ ንኣላይ መድረኽ ሃይለ ደደቢት ዚነበሮም ልዑል ኣኽብሮት፡ ነቲ ረስኒ ክትዖም ኣንፈት ኣብ ምትሓዝን ሚዛናዊ ግንዛበ ኣብምስራጽን ናቱ እጃም ስለዝነበሮ፡ ኪምስገኑ ይግባእ።
ኣብታ ንሃገረ ኤርትራ ዚምልከት ዝተገብረት ታሪኻዊ ንጽርቲ መብርሒት ሃይለ ደደቢት ኣብ ልቢ ሕዝቢ ኤርትራ ንዘሎ ሓቂ፡ ብውሑዳትን ንጹራትን ቃላት ብምግላጹ፡ ብሽም ሰማእታቱ ዜኽብር ሕዝቢ ኤርትራ ብሓፈሻ፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ምስጋናና ኪነቕርበሉ ንፈቱ!
ወዲ ቢተው ብዛዕባ ታሪኽ ኤርትራ ዘለዎ ጥማዓዊ ፍልጠት መወከሲኡ “ኩርኮራ” ናይ ዘሪሁን ተሾመ፡ እዚ ሕጂ ንውዕሊ ፕሪቶሪያ ኣጎናዲቡ ንስቓያት ተፈናቐልቲ ትግራይ ዜጋድድ ዛሎ መንግስቲ ብልጽግና መማከሪ ሰብ ዝጸሓፎ ከምዝዀነ ሓፋሽ ኪፈልጦ ይግባእ። መጽሓፍ ኩርኮራ፡ ሕጂ ወግሔ ጸብሔ ወዲ ቢተውን ብጾቱን ዚዅንንዎ መራሒኦም ነበር ጌታቸው ረዳ ቡራኼኡ ዚሃበሉ ጽሑፍ ናይ ሕጂ ተስፋሕፋሕቲ ኮይኖም ዘለዉ ሃይልታት ኢዩ።
ወዲ ቢተው ንሰልጠነ ‘ዝኸሓነ ጽልኢ’ ዝተውንዘፈ ፖለቲካ ኣሎኻ ኪብሎ እንከሎ፡ ባዕሉ ወዲ ቢተው ኣብ ልዕሊ ኣምሓሩን ሸዋውያን ዚብሎም ሃይልታትን ‘ዝኸሓነ ጽልኢ’ በጨቕ የብል ከምዝነበረውን ዚተፈለጦ ኣይመስልን።
ብዛዕባ ታሪኽ ሃገረ ኤርትራ ዘሎኻ ርድኢት፡ ንሰልጠነን ንወዲ ቢተውን ኣብዝገበርካዮ ናይ ልዝብ ኣተኣላልያ፡ ዚያዳ ብሩህ ክንዲዝገበርካዮ ነመስግነካ! “ንስዉኣት ልዕሊ ህልዋት” ብምስርዕ፡ ነቲ ሓቂ ስለዝዳሕዳሕካዮ ‘ተዓወት!’ ቢልናካ ኣሎና። እንተ ተጋዳላይ ኢየ ዚብል ዛሎ ኣረጋይ ዚተባህለ ወዲ ቢተው፡ ብዛዕባ ታሪኽ ኤርትራ ዛለዎ ፍልጠትን ንባብን ካብ ናይ ወዲ ፶ አለቃ ተሾመ ማለት ዘሪሁን ተሾመ ጽሑፍ ዚሓልፍ ኣይመስልን። ሃገረ ኤርትራ ቅድሚ 1991 ኣቐዲሙ ኣብ ግዜ ሃይለስላሰ ናታ ናይ ባዕላባርላማ ዝነበራ፡ ሕገመንግሥቲ ዝነበራ፡ ባንዴራ ዝነበራ፡ መራሒ ዝነበራ፡ ቦለቲካዊ ሰልፍታት ዝነበራ፡ ውልቃውያን ጋዜጣታት ዝነበራ፡ ከምዚ ሕጂ ብደደቢት ሚዲያ ትገብርዎ ዘለኹም ቦለቲካዊ ቅልስ ብጋዜጣታት ቦለቲካዊ ቅልስ ዚካየደላ ሃገር ምንባራ በጃካ ንወዲ ቢተው ሕሹኽ በሎ። ምውጣይን ምዉጥይጣይን ንተጋዳላይ ኢየ በሃሊ ኣዬጸብቐሉን ኢዩ’ዉን ቢልካ ወስኸሉ! viewtopic.php?f=2&t=207973
ሃይለ ደደቢት ብቀጻሊ ንልዝብ ትዕድሞም ዛሎኻ ኤርትራዉያን መንእሰያት፡ ብራኸ ንቕሓቶም ኣመና ከምንሕበን “ሎሚ ከም ትማሊ ሃገር ሰብ ኣለዋ” ቢልና ዳግማይ ንክነዝይም እዉን ኣኽኢሉናሎ’ሞ፡ ሕጂውን ልባዊ ምስጋናና ተቐበል!
ዕዱም ጋሻኻ ኤርትራዊ ወዲ ዓፋር ዕባይ ዓሰብ ግሩም ጌሩ እምነቱ ንሓፋሽ ኪገልጽ ዕድል ስለዝሃብካዮ ንሃይለ ደደቢት ምስጋናና ደረት የብሉን። ነቱይ ሓዉና እዉን “ኣጆካ በርትዕ፡ ግሩም ተቓላሲ ኢኻ’ሞ፡ ብሰላማዊ መንገዲ እትገብሮ ቃልሲ፡ እተቕርቦም ጭብጥታትን መጎተን ኣብ ልቢ ሚልዮናት ጽልዋ ስለዘለዎ፡ በርትዕ” ይብሉኻ ኣለዉ ደቂ ከበሳ ኣሕዋትካ ደቂ ዓባይ ዳዕሮ ደቂ እስማኢል ደቂ ኣቡ ደቂ ኣስሚዔ ደቂ ኣሳማራ ደቂ ኣንከላ ደቂ መንካዕኻዕ ቢልካዉን ወስኸሉ! ሃገርና ኣብ ግዜ ሰላም ንጥምረትና ዚምስክር ብዙሕ ማኅበረሰባዊ መጽናዕቲ ኪግበራ ይግባእ ዚበሎ ሃሳብ’ዉን መሲጡናሎ!
ኩሎም ንልዝብ እትዕድሞም ኤርትራውያን እዉን ኤርትራዊ ጭዉነት ዝሕላገቱ እዱብን ኣድማዒን ሓሳባቶም ንሚሊዮናት ይምስጥ ብምህላዉ ሕጂ’ዉን ንስለቲ ዝፈጠርካሎም መድረኽ ነመስግነካ! ብተጻዩ ንጋዜጠይና መድኅን ገብረስላሰ፡ ዓወል ስዒድ ስለምንታይ ንዝተፈላለዩ ሃሳባት መድረኽ ትህብ ብምባል ኬጕባዕብዓላ ሰሚዕናዮ ነቢርና’ሞ፡ ደረጃ ንቕሓቱ ኣመና ባይታ ዚዘበጠ ምዃኑ ገምጊምናዮ ነቢርና። ብዝዀነ ግን እስከ ንዓወል ስዒድ’ዉን ‘ፈቓደይና እንተኰኑ’ ኣብቲ ሚዲያካ ዓዲምካ፡ ምስ ካልኦት ደቂ ኤርትራ ኮነ ደቂ ትግራይ ብሓፈሻ ደቂ ኢትዮጵያ ጸሚድካ ኣላዝቦስ’ከ፡ ደረጃ ንቕሓቱ ዝያዳ ንክንፍትሾ! ብርሃነ ገብረገርግስ(ዋጣ’ዉን) ምስ ኣወል ሰሚሩን ጸሚዱን ድምጺ ካልኦት ንኸይስማዕ መድረኽ ንኽላእ ንዚብል ሰንኮፍ ኣመለካክታ ዓወል ብትሪ ኪቃወሞ ኣይተብዔን! እንታይ ደኣ ለመጭመጭ ቢሉ ንሓፍቱ ንመድኅን እዉን ገንሸል ንምግባር ኣብ ቀጻሊ ጽሑፋቱ ታሕዲድ ዝተሓወሶ ቃላቱ ኪዝርግሕ ርኢናዮ ኢና።
ንህዝቢ ዞባና እተርብሕ ሓንቲ ዕዮ’ዉን ክንህበካ፡ ንትግራዋይ ኣቡነ ሰላማን ንኤርትራዊ ኣቡነ መቓርዮስ እዉን ክልቲኦም ምሁራትን ብናጽነት ምህሮኦም ብመርትዖ ኣሰንዮም ዚህቡ ክንዲ ዝዀኑ፡ ሃዬ ጎኒጎኒ ኣላዝቦም ኢኻ! ንጽምዶ ዘለዎም ርእይቶ ንሓፋሽ ይግለጹሉ።
ሃይለ ደደቢት ብዙሕ ኣይትሕረቕን ኣይትነድርን፡ ቀልጢፍካ ከይትኣርግ! ንሎሚ ኣብ ሚዲያካ፡ ኣብ ዝገበርካዮ ገለጻ ታሪኽ ሃገረ ኤርትራ፡ ብንጹርነት መትከልካ ስለዝተሓጐስናልካ፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ብኤርትራዊ ጭዉነት እዛ ግጥሚ እትርከባ ደርፊ ተጋደልቲ ትግራይ ጋቢዝናኻ ኣሎና፡ ፍሽኽ እናበልካ ኣስተማቕራ! ንኣኻ’ዉን ስለትምልከተካ ቢልና ኣሎና ን“ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን ዚህላገቱ ሓቀይና ጽምዶ” እነተባብዕ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን!
“ሰይ ጐበዛይ ሓበን ህዝቡ ጐበዛይ፡
ጐበዛይ ኣንበሳ ቆልዓ ትግራይ!”
እዚ ቢልና ኣብ ደደቢት ሚዲያ ብኣላዪነት ሃይለ ኣረፋይነ፡ ብዛዕባ ‘ጽምዶ’ ዚተገብረ ልዝብ ሰልጠነ ግርማይን (ተፈታዊ ሸው ሚዲያ)ን ኣረጋይ ቢተው (ወዲ ቢተውን) ብትዕግስቲ ሰሚዕናዮ! ገለ ካብ ትዕዝብትታትና እነሆ!
ክልቲኦም ተላዘብቲ ንኣላይ መድረኽ ሃይለ ደደቢት ዚነበሮም ልዑል ኣኽብሮት፡ ነቲ ረስኒ ክትዖም ኣንፈት ኣብ ምትሓዝን ሚዛናዊ ግንዛበ ኣብምስራጽን ናቱ እጃም ስለዝነበሮ፡ ኪምስገኑ ይግባእ።
ኣብታ ንሃገረ ኤርትራ ዚምልከት ዝተገብረት ታሪኻዊ ንጽርቲ መብርሒት ሃይለ ደደቢት ኣብ ልቢ ሕዝቢ ኤርትራ ንዘሎ ሓቂ፡ ብውሑዳትን ንጹራትን ቃላት ብምግላጹ፡ ብሽም ሰማእታቱ ዜኽብር ሕዝቢ ኤርትራ ብሓፈሻ፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ምስጋናና ኪነቕርበሉ ንፈቱ!
ወዲ ቢተው ብዛዕባ ታሪኽ ኤርትራ ዘለዎ ጥማዓዊ ፍልጠት መወከሲኡ “ኩርኮራ” ናይ ዘሪሁን ተሾመ፡ እዚ ሕጂ ንውዕሊ ፕሪቶሪያ ኣጎናዲቡ ንስቓያት ተፈናቐልቲ ትግራይ ዜጋድድ ዛሎ መንግስቲ ብልጽግና መማከሪ ሰብ ዝጸሓፎ ከምዝዀነ ሓፋሽ ኪፈልጦ ይግባእ። መጽሓፍ ኩርኮራ፡ ሕጂ ወግሔ ጸብሔ ወዲ ቢተውን ብጾቱን ዚዅንንዎ መራሒኦም ነበር ጌታቸው ረዳ ቡራኼኡ ዚሃበሉ ጽሑፍ ናይ ሕጂ ተስፋሕፋሕቲ ኮይኖም ዘለዉ ሃይልታት ኢዩ።
ወዲ ቢተው ንሰልጠነ ‘ዝኸሓነ ጽልኢ’ ዝተውንዘፈ ፖለቲካ ኣሎኻ ኪብሎ እንከሎ፡ ባዕሉ ወዲ ቢተው ኣብ ልዕሊ ኣምሓሩን ሸዋውያን ዚብሎም ሃይልታትን ‘ዝኸሓነ ጽልኢ’ በጨቕ የብል ከምዝነበረውን ዚተፈለጦ ኣይመስልን።
ብዛዕባ ታሪኽ ሃገረ ኤርትራ ዘሎኻ ርድኢት፡ ንሰልጠነን ንወዲ ቢተውን ኣብዝገበርካዮ ናይ ልዝብ ኣተኣላልያ፡ ዚያዳ ብሩህ ክንዲዝገበርካዮ ነመስግነካ! “ንስዉኣት ልዕሊ ህልዋት” ብምስርዕ፡ ነቲ ሓቂ ስለዝዳሕዳሕካዮ ‘ተዓወት!’ ቢልናካ ኣሎና። እንተ ተጋዳላይ ኢየ ዚብል ዛሎ ኣረጋይ ዚተባህለ ወዲ ቢተው፡ ብዛዕባ ታሪኽ ኤርትራ ዛለዎ ፍልጠትን ንባብን ካብ ናይ ወዲ ፶ አለቃ ተሾመ ማለት ዘሪሁን ተሾመ ጽሑፍ ዚሓልፍ ኣይመስልን። ሃገረ ኤርትራ ቅድሚ 1991 ኣቐዲሙ ኣብ ግዜ ሃይለስላሰ ናታ ናይ ባዕላባርላማ ዝነበራ፡ ሕገመንግሥቲ ዝነበራ፡ ባንዴራ ዝነበራ፡ መራሒ ዝነበራ፡ ቦለቲካዊ ሰልፍታት ዝነበራ፡ ውልቃውያን ጋዜጣታት ዝነበራ፡ ከምዚ ሕጂ ብደደቢት ሚዲያ ትገብርዎ ዘለኹም ቦለቲካዊ ቅልስ ብጋዜጣታት ቦለቲካዊ ቅልስ ዚካየደላ ሃገር ምንባራ በጃካ ንወዲ ቢተው ሕሹኽ በሎ። ምውጣይን ምዉጥይጣይን ንተጋዳላይ ኢየ በሃሊ ኣዬጸብቐሉን ኢዩ’ዉን ቢልካ ወስኸሉ! viewtopic.php?f=2&t=207973
ሃይለ ደደቢት ብቀጻሊ ንልዝብ ትዕድሞም ዛሎኻ ኤርትራዉያን መንእሰያት፡ ብራኸ ንቕሓቶም ኣመና ከምንሕበን “ሎሚ ከም ትማሊ ሃገር ሰብ ኣለዋ” ቢልና ዳግማይ ንክነዝይም እዉን ኣኽኢሉናሎ’ሞ፡ ሕጂውን ልባዊ ምስጋናና ተቐበል!
ዕዱም ጋሻኻ ኤርትራዊ ወዲ ዓፋር ዕባይ ዓሰብ ግሩም ጌሩ እምነቱ ንሓፋሽ ኪገልጽ ዕድል ስለዝሃብካዮ ንሃይለ ደደቢት ምስጋናና ደረት የብሉን። ነቱይ ሓዉና እዉን “ኣጆካ በርትዕ፡ ግሩም ተቓላሲ ኢኻ’ሞ፡ ብሰላማዊ መንገዲ እትገብሮ ቃልሲ፡ እተቕርቦም ጭብጥታትን መጎተን ኣብ ልቢ ሚልዮናት ጽልዋ ስለዘለዎ፡ በርትዕ” ይብሉኻ ኣለዉ ደቂ ከበሳ ኣሕዋትካ ደቂ ዓባይ ዳዕሮ ደቂ እስማኢል ደቂ ኣቡ ደቂ ኣስሚዔ ደቂ ኣሳማራ ደቂ ኣንከላ ደቂ መንካዕኻዕ ቢልካዉን ወስኸሉ! ሃገርና ኣብ ግዜ ሰላም ንጥምረትና ዚምስክር ብዙሕ ማኅበረሰባዊ መጽናዕቲ ኪግበራ ይግባእ ዚበሎ ሃሳብ’ዉን መሲጡናሎ!
ኩሎም ንልዝብ እትዕድሞም ኤርትራውያን እዉን ኤርትራዊ ጭዉነት ዝሕላገቱ እዱብን ኣድማዒን ሓሳባቶም ንሚሊዮናት ይምስጥ ብምህላዉ ሕጂ’ዉን ንስለቲ ዝፈጠርካሎም መድረኽ ነመስግነካ! ብተጻዩ ንጋዜጠይና መድኅን ገብረስላሰ፡ ዓወል ስዒድ ስለምንታይ ንዝተፈላለዩ ሃሳባት መድረኽ ትህብ ብምባል ኬጕባዕብዓላ ሰሚዕናዮ ነቢርና’ሞ፡ ደረጃ ንቕሓቱ ኣመና ባይታ ዚዘበጠ ምዃኑ ገምጊምናዮ ነቢርና። ብዝዀነ ግን እስከ ንዓወል ስዒድ’ዉን ‘ፈቓደይና እንተኰኑ’ ኣብቲ ሚዲያካ ዓዲምካ፡ ምስ ካልኦት ደቂ ኤርትራ ኮነ ደቂ ትግራይ ብሓፈሻ ደቂ ኢትዮጵያ ጸሚድካ ኣላዝቦስ’ከ፡ ደረጃ ንቕሓቱ ዝያዳ ንክንፍትሾ! ብርሃነ ገብረገርግስ(ዋጣ’ዉን) ምስ ኣወል ሰሚሩን ጸሚዱን ድምጺ ካልኦት ንኸይስማዕ መድረኽ ንኽላእ ንዚብል ሰንኮፍ ኣመለካክታ ዓወል ብትሪ ኪቃወሞ ኣይተብዔን! እንታይ ደኣ ለመጭመጭ ቢሉ ንሓፍቱ ንመድኅን እዉን ገንሸል ንምግባር ኣብ ቀጻሊ ጽሑፋቱ ታሕዲድ ዝተሓወሶ ቃላቱ ኪዝርግሕ ርኢናዮ ኢና።
ንህዝቢ ዞባና እተርብሕ ሓንቲ ዕዮ’ዉን ክንህበካ፡ ንትግራዋይ ኣቡነ ሰላማን ንኤርትራዊ ኣቡነ መቓርዮስ እዉን ክልቲኦም ምሁራትን ብናጽነት ምህሮኦም ብመርትዖ ኣሰንዮም ዚህቡ ክንዲ ዝዀኑ፡ ሃዬ ጎኒጎኒ ኣላዝቦም ኢኻ! ንጽምዶ ዘለዎም ርእይቶ ንሓፋሽ ይግለጹሉ።
ሃይለ ደደቢት ብዙሕ ኣይትሕረቕን ኣይትነድርን፡ ቀልጢፍካ ከይትኣርግ! ንሎሚ ኣብ ሚዲያካ፡ ኣብ ዝገበርካዮ ገለጻ ታሪኽ ሃገረ ኤርትራ፡ ብንጹርነት መትከልካ ስለዝተሓጐስናልካ፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ብኤርትራዊ ጭዉነት እዛ ግጥሚ እትርከባ ደርፊ ተጋደልቲ ትግራይ ጋቢዝናኻ ኣሎና፡ ፍሽኽ እናበልካ ኣስተማቕራ! ንኣኻ’ዉን ስለትምልከተካ ቢልና ኣሎና ን“ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን ዚህላገቱ ሓቀይና ጽምዶ” እነተባብዕ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን!
“ሰይ ጐበዛይ ሓበን ህዝቡ ጐበዛይ፡
ጐበዛይ ኣንበሳ ቆልዓ ትግራይ!”
