Ethiopian News, Current Affairs and Opinion Forum
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 05 May 2025, 09:22
ሰሞንኛዉ ኤርትራዊ ግጥም ['ካሕሳ ካሕሳ' ይብል . . .] ንሃይለ ደደቢት
'ካሕሳ ካሕሳ' ይብል እዚ ጥረ ካድረ፡
ዓዲ ምሩግ ኣትዩ ሃገር ዚወረረ፡
ነሽሓት ንጹሓት ብዘይሰዳድ ወረ፡
ንብረቶም ራስዩ ብዙሕ ዘዕገርገረ፡
ብገንዘብ ንጹሓት ማዕዶ ምስ ሰፈረ፡
ብዝተራስየ ገንዘብ ክዳን ምስ ቀየረ፡
ቍሩብ ምስ ‘ተማህረ’፡
ከምዝጠመየ ከልቢ ብሰንሰል ተኣስረ፡
ዉሕ ዉሕ እናበለ ብዙሕ እናገዓረ፡
'ካሕሳ ካሕሳ' ይብል ሕጂ ምስ ከሰረ።
'ካሕሳ ካሕሳ' ይብል ወዲ ኣረፋይነ፡
ብይን ሄግ ግሒሱ ብኣፉ ዝወዬነ።
ክንደይ ተማዒዱ ምስማዕ ዝኣበየ፡
ሕዪ መን ክሰምዖ ምሒር እንተእወየ።
‘ዶክተር” ኢየ እናበለ ይብል ካሕሳ ካሕሳ፡
ዓዱ ምስረኣያ ምሒር ተለዅሲሳ፡
ምኽሪ ምስማዕ ኣብያ ብቐንዱ ጠሪሳ፡
ልክዓ ፈሊጣ ምስወረዳ ኣበሳ፡
ሕዪ እንታይ ኪፍይድ ብኽያት ኾነ ጣዕሳ!
ደደቢት ደደቢት ግራት ኣቦይ ፍስሓ፡
ሩባ ሱር በቐንዱ መውዓሊ ናይ ኣሓ፡
ነቢሩ ብቐደም ክንፈልጦ ዓንተቦ፡
እንከየርከስዎ እዞም ኣረይቲ ኩቦ!
‘ፌደረሽን’ ኮነ ‘ኮንፌደረሽን’ ትብል፡
መኣስ ምስ ወጻእኻ ካብ ስያመ ‘ክልል’።
ሃገር ምዃን ማለት መኣስ ዋዛ ኾይኑ፡
ስግር ሩባ ኮይንካ ነናሻዕ ተዕነኑ፡
ፈለማ የድሊ ነቲ ዶብ ምእማኑ፡
ስለምንታይ ደኣ ኣብ ሄግ ተበይኑ፡
ናይ ማእከል ኮነ ናይ መስመር ደያኑ፡
ዓቲርና ብምሓዝ ሕድሪ ናይ ጀጋኑ፡
ስለዝፈለጥና ሃገር ምዉናኑ፡
ኣርኢናኹም ኢና ትዕቢትኩም መጠኑ።
ጊሓት ጊሓት ወትሩ እናጠረርካ ዶብ፡
ምስማዕ ዝኣበኻ ምስበልናካ ‘ዓገብ’፡
ድሕሪ እዚ ኩሉ ገድሊ ረኸብካ’ዶ መክሰብ፧
እስከ ሕድእ ኢልካ ኣስተንቲንካ ሕሰብ!
ሃገረ ኤርትራ ሃገረ ሰማእታት፡
ምዃና ፈሊጥካ ብርድኢት ፍልጠት፡
'ካሕሳ' እናበልካ ኣብ ክንዲ ምሕዉታት፡
ከም መጠን ጎረቤት፡
ትብህጎ እንተዀንካ ፍቕሪ ምስ ሕዉነት፡
ፈለማ የድልየካ ምምልካት ንዶባት፡
ጓል መገዲ ግደፍ ከይፈስሰካ መዓት፡
እዚዩ መትከልና ኤርትራዉያን ኣሕዋት፡
ስጋ እቶም ስዉኣት!
viewtopic.php?f=2&t=308857
viewtopic.php?f=2&t=359615
viewtopic.php?f=2&t=360690
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 06 May 2025, 11:28
Meleket wrote: ↑06 May 2025, 05:35
እስከ “ዓቐበቶም ክንገብረሉ ኩዳ” ፡ ግሩም ዛንታ ዲያቆን ዳንኤል ክብረት ብዛዕባ “ጽምዶ” ኣብዚ እንሄኩም ንበቡ .. ..
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 06 May 2025, 11:32
Maxi wrote: ↑09 Dec 2018, 16:05
ህወሃት የፕሬዘዳንት ኢሳያስን ጫማም ልሰንም ቢሆን ኢሳያስ ይቅርታ እንዲያደርግልን እንማጸናለን ሲል አባይ ጸሃይ ተማጸነ!!!!
"ባለፈው ላይ አንኑር ያለፈው አልፍል፡፡ የትግራይ ህዝብ ረስቶታል፣ ህወሓት ረስቶታል፣ ኢህአዴግ ረስቶታል፣ ፕሬዚዳንት ኢሳያስ እባክዎ እርስዎም ይርሱት እና ይቅርታ ያድርጉል " አቶ አባይ ፀሀዬ።
Please wait, video is loading...
Please wait, video is loading...
Meleket wrote: ↑06 May 2025, 11:20
Meleket wrote: ↑10 Dec 2018, 10:22
ነጣ እይታ በጥሁፉ ርእስ ዙሪያ
አሄሄ፣ ጉዳዩ’ኮ ያንድ ኤርትራዊን ጫማ በመላስ ይቅርና የያንዳንዱን ኤርትራዊ ጫማ በመላስም ይቅር የሚባል አይደለም፤ ምክንያቱም ጉዳዩ እንደ አንዳንድ ተለዋዋጭ እይታ ያላቸው ፈላስፋዎችና የበርገር ወስዋሾች አባባል የኢኮኖሚ ወይ የቁጠባ ጉዳይ ሲሆን፤ እንደ አልማዝ በጠነከረው የሰፊው የኤርትራ ህዝብ አተያይ ደግሞ፣ ጉዳዩ በቀዳሚነት የድንበር ጉዳይ ሆኖ በሁለተኛ ደረጃ ግን የቁጠባ ጉዳይም ሊሆን ይችላል። ጉዳዩ ጫማ የመላስና ያለመላስ ጉዳይ መች ሆነና! “ብሓሶት’ዶ ከይትቅበር ሓቂ፣ ግዲ የብልኩምን ሓላፋይ ኢዩ ጭንቂ!” ይላሉ ጀግኖቻችን።
የኤርትራ ህዝብ ዜማ እንዲህ ይላል “ንዶብ እንዲዩ ተከፊሉ ጅግና!”
በአልጀርሱ ብይን መሰረት ደንበርን በይፋና በወጉ በማካለል የሕግ የበላይነት ይረጋገጥ!
እያስተዋልናቸው ካሉት ከብይኑ አኳያ የሚደረጉ አንዳንድ እርምጃዎችን እንደግፋለን!
አለመሬቱ የሰፈረ ሰራዊት በይፋ በወጉ በፍቅር መንፈስ ወደ ሃገሩ ይመለስ! (ጠቅላዩና ባርቲያቸው ወደል ኃላፊነት ሊሸከሙ ይገባል።)
የኤርትራና የኢትዮጵያ ህዝብ ፍቅር ያብባል! (አንዳንዶች ትን ቢላቸውም፣ የኤርትራ ህዝብ የድንበሩን መካለል ክንዉን በአፋጣኝ ይሻል።)
viewtopic.php?f=17&t=171522&
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 08 May 2025, 08:02
ንጸጋም መገዱ
ጽምዶ ንኪዕወት ኣብ ፍቕሪ ሰሪቱ፡
ሰላም ንኪሰፍን ራህዋ ተቀኒቱ፡
ኵናት ንኪውገድ ኣብ ምሉእ ዞባና፡
ዲማርኬሽን ንግበር ንፍለጦ ደዶብና።
ቨርቺዋል ዲማርኬሽን ወሪዱ ኣብ ባይታ፡
ሽካላት ተጌሩ ዚድህሰስ ምልክታ፡
እንተዘይተዛዝመ ብይን ሄግ ብቐንዱ፡
ጽምዶኹም እንተኾይኑ ንጸጋም መገዱ፡
ከምጽምዶ ስዑዲያ ነይተርፍ ምቕዳዱ።
ሽዑ እኒ ኣይግዳዱ፡
“ተኾሊፍና” ቢልኩም ዳግማይ ክትቅልዱ፡
ዘየፍቅድ ኢዩ ሕጂ ተወሊዱ፡
ምውጥይጣይ ዚፍንፍን ኤርትራ ዝዓዱ!
viewtopic.php?f=2&t=361313
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 13 May 2025, 04:28
ትማል ከምዡይ እናበለ ብነዉራም መልሓሱ ዜሕተፍትፍ ዝነበረ ሃይለ መገሰም “ጀኖሳይድ’ዶ ካሕሳ’ዶ” እንተበለ የጸብቐሉ’ዶ? ቢልና ንሓትት ኣሎና ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን ብኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን።
ወዳጀ “ቦተሊከኛን ካድርን ምሁርን” መገሰም ጥረ ካድር! ክትጽመድ ድማ ደለኻ ምስ ደቂ ኤርትራ ሽኾር! እኒ ስታሊን ገብረስላሰ እንተተጸመዱ ኣዬኽፍኣሎምን ኢዩ፡ መርገጾም ኣብ ልዕሊ ሃገረ ኤርትራ ብጭራሽ ኣይለወጡን ንጹር ኢዩ። ቀዳሞት ቦለቲካዉያን መራሕቲ ክልቲኡ ህዝብታት ዚሰርሕዎ ጌጋታት ኪእረም፡ ከይድገምን እውን ከምዚጽዕቱ ገሊጹ’ዩ። ንትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን እዉን ከምዝኣምኑሉ ገሊጮም ኢዮም። እንተ ንስኻ መገሰም ጥረ ካድር ግን “መተንፈሲ” ጥራሕ ኢኻ ትደሊ ዛሎኻ እምበር ጽምዶኻ ጽምዶ ሓቂ ኣይመስልን! ኣካይዳኻ ነዚዩ ዜነጽረልና። “ካሕሳ” ኪትብል ድማ ኣይትሓፍርን!
Please wait, video is loading...

-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 14 May 2025, 03:53
ጥሬው የወያኔ ካድሬ ሃይለ፡ በትግራይ ህዝብ ላይ "ጀኖሳይድ" ተፈጽሟል። "ጀኖሳይድ" ፈጻሚዎች ደግሞ ብልጽግናና ሻዕብያ ወዘተ ናቸው ብሎ ይለፍፋል። ቀጥሎም
ሕወሓት ከብልጽግና ጋር ለመታረቅ፡ መጀመርያ ብልጽግና ንስሓ መግባት ኣለበት ይላል።
ሕወሓት ከሻዕብያ ጋር ለመታረቅስ መጀመርያ ሕወሓት ንስሓ መግባት ኣያስፈልገውምን? የሚለውን ጥያቄ ለመመለስ ግን ድፍረቱና ወኔው ቅንነቱና ቁርጠኝነቱ ኣይታይበትም።
ምክንያቱም ይህ ሁሉ የዓመታት ክስረት ያጋጠመው ሕወሓት የኣልጀርስን ውልና የሄግን ብያኔ ለመተግበር ቁርጠኝነት ባለማሳዬቷ ብቻ ሳይሆን እንቅፋት በመሆኗ ጭምር ነው።
ጠቅላይ ኣብዪ ስልጣን በወጡ ማግስት የአልጀርስን ውልና የሄግን ብያኔ እንደሚያከብሩ ቅልብጭብጭ ባለ ቋንቋ ገልጸዋል። ይህንንም ለመተግበር የኢትዮጵያን ሰራዊት ከኤርትራ ጋር ከሚያዋስነው ደንበር እንዲርቅ ትእዛዝ በሰጡ ማግስት፡ ሕወሓት እንቅፋት ሆና ተልእኮውን ኣስተጓጉላለች። ከዚያም ኣልፎ ጦርነት ተጭሮ በሚልዮኖች ሰላማዉያን ሰዎች ሰላባ ሆነዋል።
ሲጠቃለል ትግራይ ውስጥ “ጀኖሳይድ” ተፈጽሞ ከሆነ፡ ዋንኛው ተጠያቂ ብልጽግና ወይም ሻዕብያ ሳይሆኑ ራሷ ባቅሟ ማሰብ ያልቻለችው ሕወሓት ነች። ከሕወሓትም ውስጥ ዋንኛ ተጠያቂዎቹ አላስፈላጊ እልህ ውስጥ የገቡት ፖለቲካዊና ወተሃደራዊ ስልጣኑን የተቆናጠጡ ሰዎች ናቸው። ለምን ይዋሻል፡ ከጦርነቱ በፊት የኢትዮጵያ የሃይማኖት ኣባቶች ሳይቀሩ፡ የሕወሓትን አመራሮች ለመምከርና ለማለዘብ ጥረት ኣላደረጉምን? የኛው ብረዚደንትም የሕወሓቱን ቁንጮ ዶ/ር ደብረጽዮንን ኣልመከሯቸውምን?

ሕወሓት ያለ ኣንዳች ማቅማማት ፊዚካል ዲማርኬሽን እንዲተገበር ሙሉ ትብብሯን ብታሳይ ኖሮ ይህ የተባለው “ኣልቂት” ሊገታ ኣይችልም ነበርን? በመሆኑም
ጅራፍ ራሱ ገርፎ ራሱ ይጮሃል እንዲሉ፡ ትግራይ ውስጥ “ጀኖሳይድ” ተፈጽሞ ከሆነ፡ በትግራይ "ጀኖሳይድ" ዋንኛ ተጠያቂዋ ራሷ ሕወሓት ነች፡ ብለናል እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው ኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር። ይህን ያልንበት ምክንያትም ቢያንስ ቢያንስ “የኛ ያልሆነውን ኣንሻም፡ የራሳችንን ደግሞ ኣሳልፈን ኣንሰጥም!” በሚል መርህ የሚታወቀው የ4 ሚልየኑን ኤርትራ ሰራዊት ትዕግስትና ጭዋነትን ጠንቅቀን ስለምናዉቅ ነው!
ሲጠቃለል ኣሁንም የቀጠናችን ዘለቄታዊ ሰላም “ፊዚካል ዲማርኬሽንን በመተግበር” ካልተጀመረ፡ ሳይጀመር ውድቀቱ ከወዲሁ የሚታይ የሸፈጥ ጽምዶ ነው። ‘ክልተ ጎራሓት ሓሙኽሽቲ ስንቆም’ እንዲሉ ከህዝብ ተጠያቂነት ለማምለጥ፡ ለህዝብ ሰላም ዘለቄታዊ መፍትሄ የሚያስገኝ እርምጃን ለመውሰድ አለመትጋት ትልቅ የታሪክ ትዝብት ውስጥ ይጥላል ለማለት ያህል ነው። [ኢናመሰግናሎን]
“ዘሊሎም ዘሊሎም ዘሊሎም ናብ መሬት” በለ ወዲ ትኹል!
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 14 May 2025, 04:49
Meleket wrote: ↑14 May 2025, 04:43
ጽምዶ ምስ መን?
ምስቶም “ባሕሪ ኤርትራ ናይ ተጋሩ ኢዩ!” ዚብሉ እኒ መገሰም ጥረ ካድር ሃይለ ደደቢት’ዶ?
ጽምዶ ምስቶም “መተንፈሲ” የድልየና ዚብሉ ኣሕዋት Fiyameta ጓል ደደቢት ዶ? ካልእ “መተንፈሲ እንተረኺቦም ጽባሕ “ዓባይ ትግራይ” ዚብል ካሴት ኣእትዮም ከጽምሙና ንድሕር ዘይብሉ “ልሒቓን”ዶ?
ጽምዶ ምስቶም ውድብና ዝብልዋ ሕወሓት ትሕተተሉ ኵናትን ቅዝፈትን ዜጋታት ክልቲኡ ሃገራት ብ”ጄኖሳይድ” ዚብል መደናገሪ መናውራ ኪዕብልሉ ዚፍትኑ ጥፉሽ ካድራት’ዶ?

ሄ ሄ እቶም ደቂ ምድሪ ባሕሪ ደኣ "ፊዚካል ዲማርኬሽን ዘየቅድም ጽምዶ፡ ጽምዶ ሸፈጥ ኢዩ። ጽምዶ ናይ መንነት ቅልውላዉ ዛለዎም ‘ኣክቲቪስትስ’ ኢዩ!" እንደኣሎም ዚብሉ ዛለዉ!
ከምዡይ ገቢሩ ብረዚደንትና ቅድሚ ናይ ሕዪ ጽምዶ፡ ንሓናጺ ጽምዶ ምዒድዎም’ከ ለይነበረን ዲዩ? ልምንታይ ኢዩ ልሕሾ ለሎ!
ጽምዶ ምስ ስታሊን፡ ጽምዶ ምስ መድሕን ጽምዶ ምስ ግደይ ኣይጽላእን፡ እዚኦም ኣነቓቓሕቲ ትግራይ፡ ብፍትሓዊ ሰላም ዚኣምኑ፡ ብመሰረት ብይን ዶብ ናይ ሄግ ብምምላካት ዶባት ኣብ ባይታ ዝኣምኑ ጀናኑ ደቂ ትግራይ ኢዮም። ንስለ “መተንፈሲ’ ንምርካብ ምስ ደቂ ኤርትራ ኪጽመዱ ዘይደልዩ፡ ናይ ብሪንስብል ሰባት ኢዮም እሞ፡ ወትሩ ዓወቶም ተመኒናሎም ኣሎና፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን።
ስታሊን ኮነ መድህን፡ መድህን ኮነት ግደይ ተስፋይ በለጸኛ ጽምዶ ኣይኾኑን ዚምነዩ፡ እንታይ ደኣ ኣብ ሰላምን ፍቕሪን ምክባር ዶባትን ዚሰረተ ሓናጺ ጽምዶ እምበር፡ ክንድዝዀነ ሕዝቢ ኤርትራ ኣብ መበል 34 ዓመት ዝኽሪ ሃገራዊ ናጽነቱ ነዞም ወረጃታት ደቂ ትግራይ ኣብ ዘዝጥዕሞም ስፍራ ኣብ ጽምብሉ እንተዓደሞም ባህ ይብለና! እንተ መገሰም ጥረ ካድር ሃይለ ደደቢት ግን ቦለቲካዊ ቍማሉ ከራግፍን ክነጽህን ይግባእ! “ባሕሪ ኤርትራ ናይ ኤርትራውያን እምበር ናይ ተጋሩ ከምዘይዀነ ኪኣምን ይግባእ። እዚ ጥራሕ ኣይዀነን “ኣብ መሬት ትግራይ ‘ጀኖሳይድ” ተፈጺሙ ይብል እንተልዩ፡ ተሓታትነት “ጀኖሳይድ” ትግባረ ብይን ዶብ ብምዕንቃፍ ናብ ኵናት ከምዝእቶ ዝገበረት ውድቡ ሕወሓት፡ ካብ ሕወሓትውን ኣብ ሕልኽ ዝተኣልኸ ወተሃደራዊን ቦለቲካዊን ኣመራርሓ ሕወሓት እምበር ሻዕብያ ዀነ ብልጽግና ከምዘይኾኑ ኪስቖሮ ይግባእ ንብል ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሃበንን ፍናንን።
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 15 May 2025, 08:24
መገሰም ጥረ ካድር ሕወሓት ሃይለ ደደቢ፡ “ካሕሳ ካሕሳ” እናበለ ዚጭርሕ ስለምንታይ ኢዩ? ጉዳዩ ካልእ ኣይዀነን “ሓባል በልያ ከይትቕድመኪ” ኢዩ ቍምነገሩ። እወ ሕወሓት ይግባይ ንዘይበሃሎ ቀያዲ ፍርዲ ሄግ ብዛዕባ ዶብ ኤርትራን ኢትዮጵያን ካብ ምትግባር ሓንጊዱ ኣብ ልዕሊ ሕዝቢ ኤርትራ ኮነ ህዝቢ ትግራይ ከምኡን ሕዝቢ ኢትዮጵያ እዚ’ዩ ተባሂሉ ኪግለጽ ዘይክእል ገበን ፈጺሙዩ። ድሕሪ ብይን ሄግ ንዝሰዓበ ኵናት ዞባና ተሓታቲ ንቅጽናን ሕልኽን ዝመለለይኡ ቄናን ፖለቲካዊን ወተሃደራዊን መርገጽ ሕወሓት ኢዩ። [4 ሚልየን ነጥብታት]

“ዘሊሎም ዘሊሎም ዘሊሎም ናብ መሬት!” በለ ወዲ ትዅል።
-
Meleket
- Member
- Posts: 4426
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 17 May 2025, 04:59
Meleket wrote: ↑08 Jun 2018, 01:43
ንኽብሪ ብጽንዓት ንስለ ሓቂን ፍትሕን ርትዕን በጃ ዝሓለፉ ጀጋኑ ስውአት!!! ግጥሚ!
ይዘንቶ ይዘንቶ ይዘንቶ እቲ ዛንታ፣
ትስተዮ ማይ ህይወት ሃገር ብምልእታ፣
ንርኣዪ እንኪትርባዕ ናይ ሽርሒ ለቖታ፣
ንስማዕ እንከጕርዑ ብኣል ኢታ ሚታ።
ከቢሩ ኪነብር ሀገረይ ዶባታ፣
ንታሪኻ ይፍለጡ ኩሎም ዜጋታታ፣
ምድጋሙ ኪከኣል ናይ ትማሊ ያታ፣
ወነንቲ ምዃንና በዓል ስሉስ* ዋልታ፣ (ሰማይ-ምድሪ-ባሕሪ)*
ይዘንቶ ይዘንቶ ይዘንቶ እቲ ዛንታ።
ሓቂ ሒዛ ኤረይ ኪልዕል ርዝነታ፣
እታ ኣደ-ጥልመት ግን ኪረኣ ፍኹሰታ፣
ዝተቖማጥዐት ኣብ ስርቂ ኣብ ዝምታ፣
ወትሩ እንተምባሁቕ ትምነ ዘይናታ፣
ዓመጻ ይነገር ይገለጽ ብዓውታ፣
ይነገር ይዘንቶ እቲ ሓቀይና ዛንታ፣
መኣስ ዋዛ ኮይኑ እቲ ናይ ርእሲ ቅልስ ናይ ርእሲ ጸወታ።
ይጸወ ይጸወ ይጸወ እቲ ጽዋ፣
ከይዕብሉኸና ዶሮና ናይ ተምቤን ደሮና ናይ ዓድዋ፣
ወትሩ ኣብ ጸጽባሕ ሓሶት ዝፈጥርዋ፣
ሕጂ ማሕላ ጌሮም ደሓር ዝጠልምዋ፣
ምዃኖም ይነገር ይጸወ እቲ ጽዋ።
ንለመጭ መልሓሶም እንተኣመቀርዋ፣
ዓመጽቲ ክንሶም ከይመስሉና ጨዋ፣
ሰብ ክልተ ዓንዴል ከምታ ናይ ኣንጭዋ፣
እንኪከፍኦም ትግራይ እንኪጥዕሞም ሸዋ፣
መሽጐራጕር ዝልቦም ሓቂ ዝጠውይዋ፣
ምስባር ምስ ኣበየቶም ዝለዋውይዋ፣
ምዃኖም ይነገር ይጸወ እቲ ጽዋ፣
ይቆረስ ሃምባሻ ይቀዳሕ እቲ ስዋ፣
ይጸወ እቲ ጽዋ ይጸወ እቲ ጽዋ።
ይገንጸል ይነበብ ይዘንቶ እቲ ሰነድ፣
ፍቕሪ ጀጋኑና አባና ኪንብድበድ፣
ኩምራ ሓሶት ጉርሒ ብሓቂ ኪጭደድ፣
ብፍቕሪ ሀገርና ክንመክኽ ኽንነድድ፣
እቲ ሕውነትና ኪትርንዕ ኪስውድ፣
ብመብጽዓ ሓሶት ቀልብና ከይውሰድ፣
ንንብዓት ናይ ሓርገጽ ምእማኑ ከይልመድ፣
ብምስሉይ ጥበራ ቲ’ሰብና ከይስደድ፣
ይነበብ ታሪኽና ጸላኢና ይርዓድ፣
ሻምላ ሓቅነትና ንሽርሖም ይጨልግድ፣
ማዕጺድ ቅንዕናና ንተንኮላቶም ይዕጸድ፣
እቲ ህያው ታሪኽና በሪቑ የንጎድጉድ፣
ኩሉ መሳለጥያ ዘቃልሕ ይዋደድ፣
ዝወዓለ ይንገር ታሪኽና ይሰነድ።
ይዘንቶ ይሰነድ ይነገር ታሪኽና፣
ሓፊሮም ኪተርፉ ወዓገ ጋውና፣
ሓሶት ዘኾምስዑ ኪዘርጉ ፍቕርና፣
ንሕናስ ንሕና ኢና ጅግንነት ኣመልና፣
ብድሕሪት ዘይኮነ ንውቃዕ ግንባርና፣
ቀደም ኮነ ሕጂ ታሪኽ ምስክርና፣
እቲ ዝወዓልናሉ ኪፈልጦ ሕዝብና፣
ብዘይ ናይ ቃል ዓለም ከነዘንቱ ኢና፣
ንሱ ጸላኢና ትምበሉ ዚብለና።
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ብወየ፣
ነፍሱ ንኪፍትሽ ብልሽው እንተጠዓየ።
ኪንሳሕ ኪዝክር መብጽዓ ቀደሙ፣
ከምሎም ከይኮነ ከየርሰሓ ስሙ፣
ከይተቖማጠዐ ሕጂ ደጋጊሙ፣
ብላዕ እናወሰደ ባህልና ሰሚሙ፣
ንሃብቲ ናይ ሃገር ንውልቃዊ ጥቕሙ፣
ሃነፍነፍ ከይበለ ኪቆጽር ከም ገዝሙ።
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ብወየ፣
ያታ ተወሪሱ ፍቕሪ ምስ ፈረየ፣
ፍትሒ ንኪነግስ ከጉላዕልዕ ከም ስየ።
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ብማሰ፣
መንከማይ በሃሊ እንተ ተጠዓሰ፣
እከይ ግብሪ ገዲፉ ሕዝቢ እንተከሓሰ፣
ብሥርዓት ይመዝገብ ይሰነድ እቲ ማሰ።
ስውእ በጃ- ሕዝቢ እንተተሞገሰ፣
ስንኩል ወዲሕዝቢ ግምጃ እንተለበሰ፣
ሕዝቢ እንተነበረ ሕጊ ከይጠሓሰ፣
ሓዲሽ ወለዶና ታሪኽ እንተወረሰ፣
ሸፈጥን ሸፋጥን ኩሉ ምስ ኣልገሰ፣
ከምቲ መብጽዓና ሕጊ ምስ ነገሰ፣
እቲ ረቒቕ ክብርና ተቓንዩ ብማሰ፣
ብምዑዝ ዜማታት ታሪኽ ምስዝቋሰ፣
ደዋኒ ምስልና ሽዑ ምሓልከሰ፣
ሓሞት ጸላእትና ሽኡ ምፈሰሰ።
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ጨፈራ፣
ኣእዛንና ከይጸምም ብከንቱ ፈኸራ፣
ክንሰግሮ ንኩሉ ጽዉድ መፈንጠራ፣
ንመብጽዓ ሓሶት ነለሊ ጥበራ፣
ንቖቓሕ ንፈልጣ ብኣነፋፍራ፣
ጉርሒ ወዲ ጉርሒ ሱራ ንቡንቍራ፣
ዑፍና’ኳ ትፈልጦ ናቶም መናውራ፣
ስኑድ ፊደላትና ትእምርተ መጠራ፣
ንግዕዝ ፈጠርቲ ምስ ጉንዳ ካብ ሱራ፣
ምስቲ ጨናፍራ፣
ንምንጪ ጥበባት ነውሕዛ ከም ዛራ፣
ንቕርሲ ኣያታትና ዓቝርና ንሰትራ፣
ሓቂ ምስ ገለጽና ሓሶት ነሸቑርራ፣
ስሉም በዓትና መኽዘነ-ምስጢራ፣
ንሕና ኣግኣዝያን* እነውጽእ ሓራ፣ (ቕኑዕ ትርጉም አግኣዚ ንዝተረደኣኹም)
ንሕና ሰብ አዱሊስ ታሪኽ ንብርብራ፣
ንሕና እወ ሰብ ቦያ ቅርሲ ንምርምራ፣
ንሕና ሰብ ቢሻ ኢና ማዕድን ንፍሕራ፣
ንሕና እወ ሰብ ናቕፋ ስሕለትና ከም ካራ፣
መረሮም ኪብሉና ሕይወት ነመቅራ፣
እዝጊ ምስሰመራ ንሀገር ንፈጥራ፣
ብሓበን ወነንቲ ንሰማየ ምድራ፣
እንብጀወላ ኣብ ማእከለ-ባሕራ፣
ብእግርን ብርእስን ዚፍትን ኪወራ፣
ጥቁሉብ እነብሎ ወርዊርና ጭማራ፣
ንህና ዋልታ ሃገር ብፍቕሪ ንጠምራ፣
ወሊድና ዘዕኾኽና ካብሱራ ንሰውራ፣
ፍለጡና በሉ ንሕና ኢና ኤርትራ።
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ብኣውሎ፣
ሓሳድ ጸላኢና ስምና ዝበለሎ፣
ንግሩም ምስልና ቀባኢ ጸሎሎ፣
ንንገሮ እቲ ሓቂ ብድሎ ብተሎ፣
ኣፋዊ ያታና ቲ ውሽጥና ዘሎ፣
ማንም ዘይኽእሎ፣
ንማሰ ንወየ ንጨፈራ ኣውሎ፣
ሰንሰለት ውርሻ ባዕልና ነልዕሎ፣ ባዕልና ነዕልሎ፣
እቲ መንነትና ብካልእ ከይጽሎ፣
ማሕላና’ዩ ንህና ኣብ ዘዝበረኸ መሊስና ክንሰቕሎ፣
ድንኳንና’ዩ ኣብ እምባ መን’ከ ኪኽውሎ!?!
ይዘንቶ ይነገር ይሰነድ ምሕሸ፣
ሎምዘመን ካብ ዓሚ ቁሩብ እንተሓሸ፣
ዓደይ ዓደይ ኪብል ዝተሰደ ዝገሸ፣
ኪረዝን ዝግባእ ባዕሉ እንተፈዀሰ፣
ኪእለ ኪጉሓፍ ብልሽው ዝጠስጠሰ፣
ሰሪሑ ዘስርሕ እንተ ተጣየሰ፣
ደም ናይ ጀጋኑና ከንቱ ነይፈሰሰ።
ይነበብ ይዘንቶ ይገለጽ እቲ ማህደር፣
መዝገብ ኣያታትና እቲ ወርቃዊ ደብተር፣
ብራና ናይ ኣበው መኽዘን ዓቢ ምስጢር፣
ታሪኽ ናይ ወደባት ብደቀባት ኪምርመር፣
ጓና ኣብ ማእከል ኣትዩ መታን ከየዕገርግር፣
ወጣም መጣቖሲ ምእንታን ኪሓፍር፣
ሓሶት እናዘርአ ንከየደናግር፣
ኣብ ክንዲ ዚስተር መጺኡ ከይግተር፣
ብዘይ ቃል ዓለም እቲ ሓቂ ይነገር፣
እቲ ውርዙይ ባህልና ኣብ ልብና ይስፈር፣
ይገንጸል ይዘንቶ እቲ ሓቀይና ማሕደር።
ንንበቦ ብዓውታ ይስረጽ ናብ ወለዶ፣
ኣብ ተግባር ነውዕሎ ናይ ቀዳሞት ምዕዶ፣
ሕድሕድ ንመራራሕ ብሓናጺ ጽምዶ፣
ኣብቲ ሓድነትና ፍቕሪ ኪእጐዶ፣
ኣብ ህድሞ ኣብ ኣግነት ትኹል ኩዱኩዶ፣
ታሪኽ ቀዳሞትና እስከ ነንጎድጉዶ፣
መገዲ ኣያታትና ብሓበን ንኺዶ፣
ጉጅምጅም ምስ ጓናስ ከላእ ይዋረዶ።
ይንገር ዝወዓለ ታሪኽ ከይስረቕ፣
ሓሳዊ ኪሕሱ ምእታን ኪስርነቕ፣
እልፊ’ዩ ታሪኽና ኣይንፍራሕ ከይጽንቀቕ፣
ኣመና ኣይንሰከፍ ኣመና ኣንይብቀቕ፣
ይሰነድ ታሪኽና ሓሶት ንኪብርቈቕ፣
ንወርቂ ሃገርና ህዝብና ኪውርቕ፣
ብወርቂ ሃገርና ሕዝብና ይወረቕ፣
ይነገር እቲ ሓቂ ሃገር ይነቓንቕ።
ኣብ መጋርያ ኣብ ባይቶ ሕዝብና ኪሟሙቕ፣
ቀቅድሚ ውድቀቱ ጸላኢ ኪጭነቕ፣
እቲ መንነትና መሊሱ ኪደምቕ፣
ኒሕ ናይ ወለዶና ምናዳ ከብረቕርቕ፣
ሪም ናይ ወለዶና ዝያዳ ኪጽብቕ፣
ሰረተ-እምነትና ዘልዓለም ነይንቕነቕ፣
ሓሞት ወለዶና ፈጺሙ ዘይጽንቀቕ፣
ብደመ ረሃጹ ታሪኽና ዚውርቕ፣
ዋሕስ ህላዌና ጅግና ኣሎ አብ ተጠንቐቕ፣
ጽኑዕ እምባ ኾይኑ እምባ ዘይንቕነቕ።