Ethiopian News, Current Affairs and Opinion Forum
-
Meleket
- Member
- Posts: 4589
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 12 Jun 2025, 09:19
ልሒቁ ስታሊን “ጽምዶ 5.1” ላይ በግልጽ ትግርኛ ከተናገራቸው መልእኽቱ ኣንዱ እንዲህ ይላል፡ “ኢትዮጵያውያን የመሃልና የደቡብ ህዝቦች 12 ወልደው 12 ልጆቻቸውን ዩኒቨርሲቲ ኣስገብተው ሲያስመርቁ፡ የመረብ አካባቢ ህዝቦች (የሃገረ ኤርትራና የኢትዮጵያዊቱ የክልል ትግራይ ልጆችን መሆኑ ነው) ግን የወለዱት ሁሉ ሁሌም ጦርነት ውስጥ እየገባ “እየተሰዋ” ኣባትም፡ ልጅም፡ የልጅ ልጅም፡ የልጅ ልጅ ልጅም በረባ ባልረባ ምክንያት ሁሉም ወደ ጦርነት እየገቡና “እየተሰው”፡ ህዝቦቻችን እየተመናመኑ ነውና፡ ቆም ብለን ለመጪዉ ህልውናችን ማሰብ ኣለብን።” የሚል ብርቅ ሃሳብም ኣጋርቷል።
ቀጥሎም “የኢትዮጵያ ፌደራል መንግስት ማለትም የኣብዪ መንግስት የሄግ ብይን መሬት ላይ ወርዶ ችካሎች ተቸክለው በሰላም እልባት ላይ እንዲውል ኣይሻም። በመሆኑም የመረብ ቀጠና ህዝቦች በፍቅርና በትብብር እንኑር፡ ቦምብ ተቀብሮብናል፡ ኣንርገጠው በጥበብ እናምክነው” ዬሚል ዓይነት ብርቱና ልብ የሚነካ መልእኽት ኣስተላልፏል።
እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞችም በኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር “የሄግን ብይን፡ በቀጠናው ባሉ የታጠቁ ሃይሎችና መንግስታት መካከል፡ የቀጠናውን ህዝቦች በማስተባበር፡ 146 ፈርጦችን በትክክል በማመልከት (ከነዚህ ውስጥ በርካቶቹ ወንዝ ስለሚከተሉ ማመልከቱ የግድ ላይሆን ይችላል)፡ ለመጪው የፍቅርና የሰላም የትብብርና የምክክር የእድገትና የይቅርታ ዘመን፡ መሰረት እንጣል እያልን ነው። ሃሳባችንን የቀጠናው ሃይሎች ግምት ውስጥ በማስገባት፡ ለዓለማችንና ለቀጠናችን ህዝቦችና መንግስታት በሙሉ ልዩ ሰላማዊ ትምህርት ለመስጠት እንነሳ፡ ነገ ሳይሆን ዛሬ ብለናል!
እንደሚታወቀው እነ ስንዝሮ “ጽምዶ ጽምዶ” የሚለውን ቃል ኣሁን ሳያስተጋቡ፡ ያኔ ጥላቻን ያራግቡ በነበረበት ወቅት፡ እንዲህ እንዲህ ብለን የቀጠናችን ምሁራን እንዲተባበሩ ጥሪ አድርገን እንደነበረ ይታወቃል! viewtopic.php?f=2&t=287744 ይህ ጽሑፋችን ብሮፉርሸር ዘሜ፡ ዛሬ በስመ “ጽምዶ” ሊጣመደውና ሊቆራኘው እያሰበ ያለውን፡ “ደብረጽዮን” የተባለውን የሕወሓት ሰው “ድሮ ኤርትራችን ውስጥ ትምህርት በመቅሰሙ፡ በኋላም ለህዝቤ ህልውና ያዋጣኛል ብሎ ከኤርትራ ጋር ጦር በመማዘዙ ብቻ”፡ ‘ከዳተኛ’ በማለት ሲዘረጥጠው፡ በኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች የሰጠነው “ትምቢተ-ጽምዶ” ያለበትን ሚዛናዊ ኤርትራዊ መልስ ነበር። ኮምኩሙ ታሪክም እማደል እዬጻፍን ያለነው!
ሕዪ’ዉን ደቂ ዓበይቲ “ክሳድ-ሓዙ”፡ ነዡኣን ሓቕታት ኣይትረስዑ!
" ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን ብቀዳምነት ዘይሰርዕ ጽምዶ፡ ከም ጽምዶ ስዑድያ በርዓኒ ኢዩ!" viewtopic.php?f=2&t=308857
“ሰላማዊ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን” ኡንኮ ሰላማዊ ሕርያ ሰላማዊ ህዝቢ ኤርትራ!
“ሰላማዊ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን” ኡንኮ ሰላማዊ ሕርያ ሰላማዊ ህዝቢ ትግራይ!
“ሰላማዊ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን” ኡንኮ ሰላማዊ ሕርያ ሰላማዊ ህዝቢ ኣምሓራ!
“ሰላማዊ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን” ኡንኮ ሰላማዊ ሕርያ ሰላማዊ ህዝቢ ዓፋር!
“ሰላማዊ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን” ኡንኮ ሰላማዊ ሕርያ ሰላማዊ ህዝቢ ወዘተ .. .. .. ህዝቢ ኢትዮጵያ!
-
Meleket
- Member
- Posts: 4589
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 18 Jun 2025, 11:07
ኣብ “ጽምዶ 6” ኣብ ከባቢ ሰዓት 1፡03፡56 በቲ ኣብ ዓዲ ኢሮብ ዝተገብረ ኩነት ዝተሓጐሰ ሓደ መንእሰይ ከምዡይ ቢሉ ርእይቶኡ ይጅምር “ብሓቂ እዚ ካልኣይ ውልደት ኢዩ። እዚ ከባቢ እዚ ብተደጋጋሚ ብዅናት ክህሰ ዝጸንሀ ከባቢ ምዃኑ ኩሉ ዚፈልጦ ሓቂ ኢዩ። ሎሚ እቲ ዝሓለፈ ሓሊፉ፡ ጸሓፍ ዝተረፈ ኢዩ። ካብ ብሕጂ ክንከስር የብልናን። እቲ ናይ ጽልኢ ናይ ዅናት ደመናታት እቲ ዝሓለፈ ይኣኽለና። ካብ ብድሕሪ ሕጂ እቲ ናይ ጽልኣት መገዲ ምዕራፉ ይዕጾ። ሕዝቢ ምስ ሕዝቢ ይራኸብ። ደጊም ይኣኽለና። እቲ ዝሓለፈ መኸራ እቲ ዝኸሰርናዮ ይኣኽለና። ሎሚ ናይ ኣምላኽ ፈቓድ ዀይኑ ክልቲኡ ህዝብታት ክልቲኡ ናይ መንግስቲ ኣካላት ክትራኸቡ ክንራኸብ ከሎና ናይ በሓቂ ኣምላኽ እንቋዕ ነዚ ኣብቕዓኹም ኣብቕዓና ኢና ክንብል ንፈቱ።” ቢሉ ወረጃ ዘረባ ተዛሪቡ ነቢሩ።
ሕቶ ንኣጋፈርቲ እዡይ መደብ ንዓወል ስዒድ (ስንዝሮን) ንዶሪ ኣስገዶምን ኣሎና። እዚ ወዲ፡ ኣብቲ መደብኩም ተሳቲፎም ዚብሎም ዛሎ ናይ መንግስቲ ኣካላት ኣዬኖት ኢዮም? ኣየኖት መንግስቲ’ከ? እሞከ ደኣ መንግስትታት ዚፈልጥዎ ስፍራን መንግስትታት ዚፈልጥዎ ርክብን ካብኮነ፡ ነቱይ ዶብ እዞም ተራኺቦም ዚበሃሉ መንግስትታት ኣብ ባይታ ብሽኻል ይጠርርዎ ወይ ይሓንጽጽዎ እንደኣልና ንብል ዛሎና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን። ብይን ሄግ ስጋ ከይለበሰ ነባሪ ሰላም ሕልሚ ኢዩ። መክንያቱ ውዒሉ ሓዲሩ ብሰንኪ ዘይምትግባር ብይን ሄግ ምጉርፋጥ 'ኣይቀሪይ'። እንተ በዡይ ዝረኣናዮ ሰላማዊ መንፈስ፡ “ፊዚካል ዲማርኬሽን”ኣብ ግብሪ እንተውዒሉ ግን ኣኸለ ተዛዚሙ’ኡ ኪበሃል ይኸኣል ! ብምክንያት ዶብ ዚመጽእ ስክፍታ ኣብ ክልቲኡ ህዝብታት ኪህሉ ኣይኽእልን ኢዩ።
እንተ “መገዲ ጽልኣት ምዕራፉ ይዕጾ” ከምዚበሎ፡ እናሓደረ ከም ወርቂ ዚኹላዕ መትከልና ኣቐዲምና ከምዡይ ገቢርና ገሊጭና ነቢርና ኣብዙይ ምንባብ ይኸኣል’ኡ። viewtopic.php?f=2&t=323430&sid=c99efead ... 8ce349dfac
እቶም “ከንፈርን መልሓስን፡ ከብድን ጎረሮን፡ ልብን ኣእምሮን፡ ዓይንን ብርኺን ኴይና ክንከይድ ኢና!” ቢሎም ወርቓዊ ባህጎም ዝገለጩ ኣቦ ልዑል ክብሪ ይግብኦም፡ ባህጎም ከይኩለፍ ድማ ትግባረ ፊዚካል ዲማርኬሽን (ጥረራ ወይ ምትኻል ሽኻላት) ኣብ ባይታ ንኪሰላሰል ንመንግስቶምን ንመኣል ዶሪ ኣስገዶምን ብምጉስጓስ እጃሞም ምግባር ከድልዮም ኢዩ! ንሕናዉን ንበኣል ኣወል ስዒድ (ስንዝሮ) ከምኡ ኢና ንገብር ዛሎና፡ ብኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን። 
-
Meleket
- Member
- Posts: 4589
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » 24 Jun 2025, 05:24
ጽምዶ 7ን 8 ሰሚዕናዮ። ኣብ ህዝቢ ዛሎ ሃንቀዉታ ሰላም ኣስተቢህልናዮ። ብወገን ራማ ኮነ ዛላምበሳ ዚተገብረ መደብ ተዓዚብናዮ። ኩሉ ኪጠቓለል እንከሎ ብቃል 4 ዓበይቲ ዓዲን ካህናትን ዝቐረበ ሓሳባት ክነጠቓልሎ። ዓወል ስዒድ “ብይቕሬታ” ምጅማርካ ግርም ኢዩ። ኣብ መጽኢ’ዉን ንዝዀነ ይኹን ብኣርኣያ ስላሰ ዝተፈጥረ ሰብ ብኣተሓሳስባ ምስኻ ስለዘይተሳነየ ምጽራፍ ክተቋርጾ ንምዕደኻ ኣሎና። መክንያቱ ባዕልኻ ምስቲ ትጉስጉሰሉ ዛሎኻ ሰላማዊ ሓሳብ ዘይቃዶ ተግባር ጽባሕ ድህሪ ጽባሕ’ዉን ዳግማይ ስለዘጣዕሰኻ። ብዛዕባ ጽምዶ ናይ 2019 ጽሑፍ ካቶሎካዊያን ጳጳሳት ኤርትራ ዚጸሓፍዎ ጽሑፍ ድማ ክትነቦ ነዘኻኽረኻ https://www.vaticannews.va/ti/church/ne ... shops.html ሕጂ ናብ ቃላት ዓበይቲ ዓዲን ካህናትን
ቃል መንእሰይ ካቶሊካዊ ካህን ሰበካ ሰገነይቲ ኣባ ኣማኑኤል ጴጥሮስ
“ኣሕዋት ሓቢሮም ኪነብሩስ ኣዚዩ ሠናይን ጥዑምን ስለዝዀነ፡ እዚ ሰላም እዚ ናይ እግዚኣብሔር ህያብ ናይ እግዚኣብሔር ጸጋ፡ ናይ እግዚኣብሔር ንኩልና ዝተዋህበ ህያብ ስለዝዀነ፡ እዚ ሰላም እዚ ከኣ ናይ ነፍስወከፍ ክንህልዎን ክንከታተሎን ግዴታዊ ግቡእና ኢዩ። ስለዚ ኣብዚ ሰላም እዚ ተዓዲምና ኣይዀናን መጺና፡ ኩላትና ነዚሰላም እዚ ጽምኢ ሓረርታ ድሌት ስለዘሎና፡ ብሓቂ ኣብ ህሉፍ ከይነበረና ኣብ መጻኢ፡ ኣብቲ መጻኢ ከኣ ከምቲ ዚበሃል ዘሎ ብወኒን ብፍቅርን ብሰላምን ብራህዋን ክንነብር ናይ ነፍስወከፍ ምክሪ ለበዋ ዘይዀነስ ግዴታዊ ግቡእና ኢዩ።
እግዚኣብሄር ኣምላኽ ንዓና ንደቂ ሰባት ኪፈጥረና ከሎ፡ ብሓቂ በቲ ናቱ መልክዕ ምስሊ ኣርኣያ ቅድስና ነዛ ምድሪ ዓለም ከኣ ግዝእዋ ብዙሁ ተባዝሑ ነዛ ምድሪ እዚኣ ከኣ ብሓቂ ብሰላም ንበርዋ እናበለ ኢዩ ዚላበወና፤ ስለዚ እግዚኣብሄር ኣምላኽ ኪፈጥር ከሎ ዓሌት ሃይማኖት ኣፈላላይ ሃገር ኣይፈጠረን፡ ንኩላህና በቲ ናቱ መልክዕ በቲ ናቱ ምስሊ በቲ ናቱ ኣርኣያ በቲ ናቱ ጌሩ ብሓቂ ሕግን ትእዛዝን እናሓለና ንዑዑ እናፍቀርና ንብጻይና ኣናፍቀርና ክንነበር እዚ ጸዋእታ እዚ ናኩላና ከምዃኑ ስለዚ እዛ ሰላም እዚኣ ክትመጻና ዘይዀነስ ተዋሂባትና ኢያ። መድሃኔዓለም ክርስቶስ ሰላመይ እህበኩም ኣሎኹ ሰላመይ እሓድገልኩም ኣሎኹ እንተደኣ ኢሊና ንህና ሎሚ መሰኻክር ናይ ሰላም፡ ብሓቂ ሰማያዊ ቋንቋ ሰማያዊ ሰላም እንዛረብ ሰላም ኣወጅቲ መሰኻኽር ዀይና ንክንርከብ ውዒልና ዘይዀነስ፡ ኣብ በቤትና አኣብ ዝኸድናዮ ጥዑም ብስራትን ጥዑም ዜና ሒዝና ንኽንከይድ ብሓቂ ልቢ ነፍስወከፍ ተጎዲኡ ዘሎ ብቅሳነት ብተስፋ ኪመልእ፤ ነቲ ነፍስወከፍ ናቱ መስመር እዚ ነዚ ሰላም እዚ ብዓይኒ ሸለልትነት ዚርእዮ ድማ ብሓቂ ናይ ኣምላኽ ጸዋዕታን ናይ ኣምላኽ ድላይን ምኳኑ ክንፈልጥ ኣሎና፡ ስለዚ እግዚኣብሄር ባዕሉ መጺኡ ኣይሰርህን ኢዩ ብደቂ ሰባት ኢዩ ዚዛረብ፡ እቲ ናይ ደቂ ሰባት ጸዋዕታ እቲ ናይ ደቂ ሰባት ዝተዋህበ ኣገልግሎት ድማ ሓቀኛ ምዃኑ ኣሚንና እግዚኣብሔር ነዚ ሰላም እዚ ብሓቂ ኣብ ጉዕዞና ኣብ ሕይወትና ነባሪ ሰላም የውርደልና ብሩኽ መዓልቲ ይግበረልና ንክልቲኡ ወገን ህዝቢ ከኣ ሰላምን ቅሳነትን የንግሰልና።”
ቃል ካቶሊካዊ ፍራንቸስካዊ ካህን ኣባ ተስፉ ኢዮብ
ጎረቤትካ ጐረቤትካ ኢዩ፡ ናበይ ከተብል ፈቲካ ጸሊእካ ንሕና ጐረባብቲ ኢና! . . ሰላም ህያብ እግዚኣብሔር ኢዩ! . . . ቀጻሊ ሰላም ኪከውን ናይ ነፍስወከፍ ኣቦታት ኣዴታት ለባማት ኣቦታት ዘለኹምና ቀጻሊ ኪከውን። ምጅማር ቀሊል ኢዩ፡ ምፍጻም ኢዩ እቲ ቀንዲ ኣድላዪ። ምሉእ ሓጐስ ይግበረልና እቲ ዝሓለፈ ሓሊፉ ኢዩ ውሕጅ ይውሰዶ ኢልና ብሓዲሽ መንፈስ ንበገስ። ኣቦታት ንስኩም ኢኩም መገዲ ሰላም ተጀሚሩ ኢዩ እቲ ዝሓለፈ ሓሊፉ ኢዩ፡ ነዚ ሰላም እዚ ዘፍርስ ወይልኡ ኪንብል። ሰላም እንተሎ ኩሉ ኣሎ፡ ቅሳነት ኣሎ፡ ምዕባለ ኣሎ፡ ኩሉ ኣሎ፡ ራሕዋ ኣሎ። ከምዚ ኢልካ ኣሕዋት ምዃንካ ኪረኣ ቀሊል ኣይዀነን ክንደይ ዓመታት ወሲዱ ስለዚ፡ ሎሚ ክንዲ ምሉእ ህዝቢ ኤርትራን ህዝቢ ትግራይን ኢና ኣብዚ ዘሎና፡ ኩሉ ምዘለለ ምተሓጐሰ። ጐረቤት ከለና ከምዚ ኢልካ ተፈላሊና ክንነብር ዘይግቡእ ኢዩሞ ስለዚ ሓደራ ነዚ ተጀሚሩ ዘሎ ፍጹም ሰላም ባዕሉ ኣምላኽ ይተሓወሶ ንነፍስወከፍና ድማ ሕዅሽ ኢሉ ሰራሕቲን ኣበሰርቲን ሰላም ይግበረና።”
ቃል ኣቦና ኣፈወርቅ ኃይለ ኣምበሰተ ገለባ
” እዚ ጸጋ እዚ ረኪብናዮ ዘሎና ደንጕዩናኳ ብሓቂ። እዚ ረኺብናዮ ዘሎና ጸጋ፡ ሰፊርካዮ ዘይውዳእ መዚንካዮ ዘይውዳኣ ጸጋ ረኪብና ናይ በሓቂ። መጀመርያ ኩሉ ብእግዚኣብሔር ስለዚፍጸም፡ ነዞም መራሕትና ወይ ሓለፍትና ከምዚ ግበሩ ኢሉ ህሹኽ ምስበሎም፡ ነዚ ነገር እዙይ ክገብርዎ ዝከኣሉ እዞም መራሕትናን ሓለፍትናን ከመስግኖም እደሊ።.. .. .. ሕዝቢ ኤርትራን ሕዝቢ ትግራይን ብቀደሙ መኣስ’ዶ ደልይዎ ኢዩ? ብቐደሙ ኣይደለዮን። ደሊይዎዉን ኣይፈልጥን። ድሌት ሕዝቢ ብ21018 ተረእዩ እንዲዩ ብፍላይ ብኤርትራ ዝወረደ። ምስ ሕዝቢ ትግራይ ንክረኣ ክሳብ ሕጂ ይረኣሎ ሓሶት ኣይዀነን። እወ ግን ብቀደሙእቶም መራሕትና እቶም ሓለፍትና እምበር ካብ 69 ክሳብ 83 ግእዝ ካብ ከመይ ዲዮም ኔሮም። ድሕሪ ናጽነት ኤርትራ ከመይ ዲና ኔርና። 6 ዓመት ድሕሪ ናጽነት ብሕዝቢ ዝነቐለ ኣይዀነን ብመራሕትና ኢዩ። ሕጂውን ድሌትና ስለዝኰነ ተዓኪብና ዓቢና ቆልዓና ሰበይትና ሰብኣይና መጺና ኣሎና።እንታይ ይመስለኩም ክትብሉና “ዚመስለና ደኣ ሰላም እንደኣሉ፡” ንመራሕትና ኢየ ዘመሓላልፍ ዘለኹ “ሰላም እንደሉ” ብሓንሳብ ምንባር እንደኣሉ ብሓንሳብ ምስታይ እንደኣሉ ብሓንሳብ ምብላዕ እንደኣሉ . . . ዝሓለፈ እዋን ዘጻልእ ኣይነበረናን።እወ መን ንመን ዲዩ ተባሊዑ፡ ንሕና ብንሕና እንዲና ተባሊዕና ሕጂውን ትጽቢትና ንሱ ኢዩ ሓረርታና ንሱ ኢዩ ንሕና ህዝቢ ከምስልኪ እንደኣልና ንለዋወ ብፍቶት ዲዩ ብዘይፍቶት። ግን ልቢ ይሃብኩም መራሕትና ከምዛ ሕጂ እንታይ ይመስለኩም ኣሎ ትብሉና፡ ምስልና ኣርኢናኹም ኣሎና። እዚ ሰላም እዚ ነባሪ ይግበሮ ነባሪ ይግበሮ ነባሪ ይግበሮ!”
ቃል ኣቦና መላኣኸ ሕይወት ቀሺ ተወልደብርሃን ገብረኪዳን ዝባን ሃም
ኣብ ኣምበሰት፡ ዋ ማህላ’ዶ ኣበይ ፈረሰት . . . እዛ ሰላም እዚኣ ክንክተላ ይግብኣና።እዚ ሰላም እዚ ከኣ ኣብ ትግራይን ኤርትራን ጥራሕ ዘይዀነ እቶም ጐስጎስቲ ኣካላት እንተደኣ መስርሕኩም ኪቕጽል ኰይኑ መላእ ሃገር ምስ ሃገር፡ ሕራይ ብጉርብትና ሰላም በጺህና ኣሎና እዚ ሰላም ኪቕጽል እንተደኣ ዀይኑ፡ እቲ ተሪፉና ዘሎ ናይ ዘይሰላም ዘሎ ጐንጺ ኪጠፍእ ብደረጃ ሃገር ክልቲኡ ሃገራት ተጠማሚሩ ብንግዲ ዲዩ ካልእ ረብሓ ተደጋጊፍና ኪነብር ናትና ርእይቶ ኢዩ።
-
Meleket
- Member
- Posts: 4589
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » Yesterday, 05:27
ጽምዶ 6.1ን ከምኡዉን ጽምዶ 9 ክንርእዬን ዕድል ረኺብና፡ ቃልዓለም ዛይብሉ ትዕዝብትና ነዡይ ይመስል።
ጽምዶ 6.1፡ ኣብ ዓይጋ ዚተካዬደ ቃለምልልስ ዓወል ስዒድን ዶሪ ኣስገዶምን ሰሚዕናዮ፡ ሓፈሻዊ ትሕዝቶኡ ጐስጓስ ምእንቲ ሰላም ክንዲዝዀነ ግሩም ኢዩ። እንተዀነ ግዳ እተን ኪእረማ ዚግብኣን ዘረባ ዶሪ ኣስገዶም ሕዪዉን ክነስምረለን ይግባእ። “ሸዋውያን” ገለመለ ዚብል ናይ ጽልኢ ቦለቲካ ዚዓብሰልና የብሉን እሞ፡ ኪድገም ኣይግብኦን ኢዩ። ሓደ ክልተ መራሕቲ ብዝገበርዎ ጌጋ ርድኢትን ኣካይዳን “ሸዋውያን” ዚብል ቃል ተጠቂምካ ንመንነት ህዝቢ ዚኣኽል ክተከሻምሽ ግቡእ ኣይዀነን። ካልእ ኤርትራዉያን ግን ድማ ኣብ መገዲ ጽምዶ ዘይርከቡ ኣካላት፡ ብከመይ ናብ ጽምዶ ክተምጽኦም ክትጽዕር፡ ከም መንጐይና ኰይካ’ዉን ምስ ኣሕዋቶም ኤርትራዉያን ክትዓርቖም ምተገብኤ እምበር፡ ጸግዒ ወስዲካ ንገለ ክፋል ኤርትራውያን ክተቖናጽብ ምፍታን ናይ “በለጽ” ቦተሊካ ይመስል። ሓቀይና ደላይ ሰላም፡ ንዝተረሓሓቁ ኣሕዋት ደቂ እኖ ኪዓርቖም ይጽዕር እምበር፡ ከተፋንኖም ኣይጽዕርን። ኣብ ሰብ ዝሰአነ ሰብ ዝተባህለ ትግራዋይ ኣክቲቪስትዉን ዝተዓዘብናዮ ጊጉይ ኣካይዳ፡ እሞ ድማ ምስ ሰላም ዘይቓዶ ኣካይዳ እዙይ ኢዩ። ክትእርምዎ ይግባእ።
ጽምዶ 9 ኣብ ዓዲነብሪ ኢድ ዲዩ (ንቡረኢድ) ዝተገብረ’ዉን ርኢናዮ። ድሌትን ሓንቀውታን ሰላም ናይ ክልቲኡ ህዝቢ ምስክር ዘድልዮ ኣይዀነን። ኣዴታት ናይ በሓቂ መሳጢ ትሕዝቶ ዛለዎ መደረ ጌረን። መገዲ ፍቕሪን ሰላምን ካልእ መማረጺ መገዲ የብሉን። “ቀደም ኣብ ጕስነት ኣሓዉትና ብሓባር ማይ ይሰትያ ነቢረን” ኢለን። ኣብ ፍቕሪ እንታይ ዘይከኣል ኣሎ? ሓደ ኣቦዉን “ናይ ኣቦኡ ዝሓዘ ሒወቱ፡ ናይ ኣቡኡ ዝሰሓተ ሞቱ” ብምባል ጭዉነት ዝሕላገቱ ምስላ ኪምስሉ ሰሚዕና።
እንተ ጆን መዲድ ዚተባህለ ካብ ጀነራላት ሰራዊት ትግራይ ሓደ፡ “ኣይንታዀስን፡ ፌደራል ዚደልዮ ሕድሕድና ኪንታዀስ ኢዩ!” ኪብል ሰሚዕናዮ። ወያ ናይ ወዲ ትኹል ደርፊ ተዘኪራትና፡ እዙይ ኩሉ ደም ምፍሳስ ከይተካየደ ከሎ “ሕቖ ከዉሒ ኣባ ጐብዬ፡ ጠፊእዎ ኣይዀነን በየን ከምዚጉዬ!” ቢሉ ነቢሩ ብዓንተቦ። በረኸት መንግስተኣብ’ዉን “ርስተይ መሬተይ ባድመ፡ ቢለኩም ኔረ ቐዲመ፡ ታንክታት ከይተጋደመ” ቢሉ ነቢሩ። ወላ ይደንጉይ እምበር፡ በዙይ ዀነ በቱይ ሕዪ’ውን ካብ ኵናት መኽሰብ ከምዛየሎ ምፍላጥ ግሩም ኢዩ።
እንተ ኣጋፈርቲ ጽምዶ፡ እስከ በሉ ቀጻሊ ጽምዶ ድማ ኣብ ሑመራ ኣብ ኣንቶረ ኣብ ኦምሓጀር ኣብ መሬት ዓፋር ኣርእዩና። ግደ ሓቂ ሓቀይና ጽምዶ ንኣምሓሩን ንዓፋርን ንኦሮሞን ንወዘተን ኪጽምብር ይግባእ። ጸማዶ ኤርትራዉያንን ኢትዮጵያዉያን (ተጋሩን) ብድፍረትን ብትብዓትን፡ ንስዩም ተሾመ ኰነ ንአስፋዉ ኣብርሃ፡ ንኤርሚያስ ለገሰ ኮነ ንልደቱ ኣያሌው፡ ንቴድሮስ ጸጋይ ዀነ ንአበበ ገላዉ፡ ንግደይ ኣዅሱማዉያን ኮነ ንኣማኑኤል ኣሰና፡ ንበረኸት ሃብተማርያም ኮነ ንኣዲሱ ባህታ ንጎደፋይ ጥላሁን ኮነ ንሄኖክ ብጫ ንእኒ ወዘተ እንኮላይ ኪዕድሙ ድምብርጽ ኪብሎም ኣይምተገብኤን፡ እቲ ምንታይ እንተተባህለ ምእንቲ ሰላም ኪኸድዎ ዚግባእ ጉዕዞ ስለዝዀነ። ነዚ ካብ ምግባር ድሕርሕር እንተኢሎም ግን ዕላምኦም ፖለቲካዊ ኣጀንዳ እምበር እቲ ህዝቢ እዚ ዞባ ብሓፈሻኡ ሃንቀዉ ዚብሎ ኣጀንዳ ሰላም ኣይዀነን ኪበሃል ይከኣል።
ኣወል ስዒድዉን እንተዀነ ንብልጽግና ከምጸላኢ ዘይዀነ ከም መጠን ጐረቤት ብሰላማዊ ድምጺን ልዙብ ዘረባን ፈላማ ምስ ኣሕዋቶም ደቂ ኢትዮጵያ ኣምሓሩ ኰኑ ተጋሩ ኰኑ ኦሮሞ ንኪላዘቡ ኪምዕዶም፤ ብምቕጻልዉን ኣብቲ ንሱ ጀሚረዮ ዚብሎ እምቢ ንዅናት ሕራይ ንሰላም ዚብል “ጽምዶ” ንኪጸምዱ’ዉን ጻውዒት ኪገብረሎም ምተገብኤ።
በዙይ በለ በቲ እስከ ተጻማዶ ብሓፈሻ ነዙይ ንበቡ! https://snitna.com/Bishops_Eritrea_Eparchy_telus_.pdf ታሪኽ ትማል ኪዝንጋዕ የብሉን። http://www.eparchyofkeren.com/topics/WH ... ROTHER.pdf
ከማኡውን ኣብ ግዜ መደመር ዚወጸ ምዕዶ ካቶሊካዉያን ኣቦታት https://www.vaticannews.va/ti/church/ne ... hops.html ንበብዎ ቢልና ንምዕድ ኣሎና ፡ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን፡ በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሃበንን ፍናንን።
ሕራይ ንሰላም እምቢ ንኩናት ዚብል ድምጺ ሕዩ “ጽምዶ” ተባሂሉ ከይተጠመቀ ከሎ፡ ዓወልን ብርሃነን ሕድሕድ ኪናቆሩን ኪቋሰሉን ከለዉ፡ ብዙሓት ደለይቲ ሰላም ኤርትራዉያን ጐስጉሶምሉ ኢዮም። ሓንቲ ካብኤን ኢለን ተስፋጊዮርጊስ ዝተባህለት ዋዕሮ ጓል ኤርትራ እኳ ኣብ ሚዲያ ኣብ ቅርዓት ወጺኣ ክትጉስጉስ ኣስተብሂልና ነቢርና። ሓደ መንእሰይ ወድናዉን እምቢ ንዅናት ሕራይ ንሰላም ስለዝበለ ጥራይ፡ ኢዱ ብጥይት ከምዝተሃርመ ኣብ ሚዲያታት ኪዝረበሉ ሰሚዕና ነቢርና! ታሪኽ ኣይምሕርን ኢዩ ንምባል’ኡ። ሓቀይና ሰላምን ሰላማዊ ጽምዶን፡ ንታሪኽ ትማል ሸፋፊንካ፡ ንገሊኡ ወዳዲስካ ኣይመጽእን ኣይርከብን’ዉን ክንዲዝዀነ ጸላዕላዕ እናበለናውን ነቲ ሓቂ ክንጐስሞ ኣሎና!
ኣባላት ጽምዶ፡ ኣስላማይ ክስታናይ ወዲ ቆላ ደጋ ንእትብል ብርቂ ዜማ ብርቂ ግጥማ ንዝደረሱ፡ ንኤርትራዊ ፍሉይ ሰውራዊ ገጣሚ ኣቦና ንጉሠ ሃይለ መንሰዓይ ብዕሊ ክትዕድምዎም ንሓትት፡ ንሕና ኤርትራዉያን ደያኑ ማእከልን መስመርን በቲ ልሙድ ኤርትራዊ ጭዉነት ሓበንን ፍናንን።
-
Meleket
- Member
- Posts: 4589
- Joined: 16 Feb 2018, 05:08
Post
by Meleket » Today, 09:41
ከ’ጽምዶ’ ኣኳያ ሶስት ወቅታዊ ጉዳዮችን ለመግለጽ እና በኤርትራዊ ጭዋነት ትህትናና ልበሙሉነት ጭምር የታጀበ፡ ትዝብታችንን ለማካፈል ያህል ነው።
1) የጽምዶ ኣጋፋሪዎች ዓወልና ብርሃነ “ትግራይ ውስጥ 3 ብሄሮች ማለትም ትግሬ ኩናማና ኢሮብ(ሳሆ) ይገኛሉ።” በማለት በተናበበ መልኩ ሲደሰኩሩ ሰማናቸው። እዚህ ላይ viewtopic.php?f=2&t=364378 የተጠቀሰው የህዝብ ቆጠራ ውጤት እንደሚመሰክረው ግን ከኩናማና ከኢሮብ ህዝብ ቁጥር እጂግ በላቀ ሁኔታ ኣማሮችና ኣገዎች ትግራይ ውስጥ እንደሚገኙ ነው። በመሆኑም ቢያንስ ቢያንስ በብሄር ደረጃ ኣማሮችም ኣገዎችም ትግራይ ውስጥ እንደሚገኙ በይፋ መቀበል የግድ ይላል። እውነተኛ ጽምዶ ትክክለኛ ሰላማዊ ግቡን ይመታ ዘንድ፡ እውነት መሸፋፈን የለባትም። ሕወሓት ማኒፌስቶው በተሳሳተ ስሌት የተጻፈ ከሆነ፡ አዲሱ ትውልድ ሊያስተካክለው ይገባል። ይህን መሰሉ በትግራይ ክልል ጊያዚያዊ ኣስተዳደር ሆነ በትግራይ የፖለቲካ ሃይሎች የሚደረግ አማራንና አገውን ትግራይ ውስጥ እንደሚገኙ ብሄሮች በይፋ የመቀበል ሂደት፡ ለዘለቄታዊ የህዝቦች ሰላም ጉልህ ሚና ይኖረዋል። ፋኖም ከትግራይ ሃይሎች ጋር የሚያካሂደው ትስስር ይበልጥ ፈርጣማና በቀጠናው ቦተሊካ ላይ ትልቅ ተጽእኖ ፈጣሪ ሃይልም እንዲፈጠር መተማመን በመፍጠር ረገድ ጉልህ ገንቢ ሚናን ያበረክታል።
2) ስታሊን ገብረስላሴ በቅርቡ ለብረዚደንታችን የአዅሱም ሃወልት ስእልን በስጦታ መልክ እንደለገሰላቸው። እሳቸውም ጽሕፈት ቤታቸው ግድግዳ ላይ እሱ ከለገሳቸውን የኣዅሱም ሃወልት ስእል ውጪ ሌላ ስእል እንዳልሰቅሉና ትልቅ ኣክብሮት እንደሰጡት ሲገልጽ ሰማነው። እኛም 'ዋዘኛው' ብረዚደንታችን ታዲያ “ከዛሬ በኋላ ኣንተ ምራን፡ ኣዎን ነገር ለማዳመቅ ሳይሆን ከምሬና አስቤበት ነው፡ ከአሁን በኋላ ኣንተ ምራን” ኣላሉህም ወይ? “ስትፈልግ ምጽዋ ሲሻህም ኣሰብ በፈለግከው ግዜ መግባት ትችላለህ፡ እኔም ሲሻኝ ኣምበራመጠቃ ወይም ዬሃ ኣሊያም ውቅሮና ሽሬ ኣጉላዕና ሃገረሰላም የማንንም ፍቃድ ሳልጠይቅ እሄዳለው። ድንበሩንም ስንፈልግ እንከፍተዋለን ስንፈልግ እንዘጋዋለን ወዘተ” ኣላሉህም ወይ ብለን ፈገግ ልናሰኘው ሞክረን ነበር።
የኣዅሱም ጉዳይ ሲነሳ፡ ጣልያን መረብ ወንዝን ተሻግሮ ትግራይ በገባበት ወቅት፡ ኣጤ ምኒልክ ፈርተው ይሁን ወይም በሌላ ምክንያት “እኔ ወደ ሰሜን ኣልዘምትም፡ ጣልያን ሲፈልግ ትግራይን ከኤርትራ ጋር ቀላቅሎ ይግዛ!” ብለው ነበር ሲባል እንሰማለን። እቴጌ ጣይቱ ግን “ኣዅሱም”ን ካላስተዳደርክ’ማ ምኑን ኢትዮጵያን ኣስተዳደርክ ኧረገይ፡ ይልቅስ በርታ በልና ጣልያንን እንግጠም!” ብለው ባላቸውን አደፋፈው ነው ለዓድዋ ድል ያበቁ ሲባል እንሰማለን። ታዲያ ስታሊን “ኣዅሱምን” በስእል በስጦታ መልኩ ለሃገራችን ብረዚደንት ማበርከቱ፡ ኣንዳንድ ነገር ለመኮርኮር መሆኑ ግልጽ ነው። “ኣዅሱምን” ለመያዝ ተሽቀዳደሙ በማለት ግብዣ እያቀረበ እንዳልሆነ መቼም እናስባለን! በዚህ ዘመን “ኣዅሱምን” ያስተዳደረ ነው ኢትዮጵያን ኣስተዳደረ በሚለው ስሌት ከተኬደ፡ ኢትዮጵያን እያስተዳደረ ያለው ማን ነው? ብልጥግና ወይስ ሕወሓት!
ስታሊን ከብረዚደንታችን ጋር ባደረገው ቆይታም ፓትርያርክ አቡነ ጳውሎስ ብረዚደንታችንን ኣዅሱምን ባስጎበኗቸው ግዜ የተጫወቱትን ጨዋታ ነካክቶ ኣውርቷል። ግሩም ወግ ነው! ብረዚደንታችን ከኤርትራዊው ፓትርያርክ አቡነ ኣንጦንዮስ ኣኳያስ የሆነ ጨዋታ ኣላጫወቱህም ወይ ብለንም ጠይቀነዋል። መቼም ገዳማዊውን ቅዱስ ኣቡነ ኣንጦንዮስን ታውቋችኋላችሁ! እግዜር በመንግስቱ ይቀበላቸው እነዚህ ሁለቱ ፓትርያርኮች አልፈዋል! እነሱ ቢያልፉም ሌሎች የቀጠናው ኣቡናት ስላሉ፡ ከትግራይ በኩል ምሁሩንና ተናጋሪውን ኣቡነ ሰላማ (ኣባ ሠረቀብርሃንን)፡ ከኤርትራ በኩል ደግሞ በነጻነት የተሰማቸውን በመናገር የሚታወቁትን ምሁሩንና ተናጋሪውን አቡነ መቃርዮስን፡ ፊትለፊት ለውይይት በመጋበዝ፡ ጽምዶን በተመለከተ ያላቸውን ሃሳብ ለህዝብ ያካፍሉ ዘንድ፡ በዛራ ሚዲያ እንዲያስተናግዳቸው ጠይቀነዋል።
ስታሊን ይህንን ለማድረግ የማንንም ይሁኝታ መጠዬቅ ኣይጠበቅበትም። የህዝብን ድምጽ በነጻነት ሃሳባቸውን በሚገልጹ መንፈሳዊ ኣባቶቹ በኩልም እንዲሰማ ማድረግ ይጠበቅበታል። ቅድስና እንዳያልፈው ኣሳስበነዋል። ስታሊን ይህን ከማድረግ ወደኋላ ካፈገፈገ፡ ሃይለ ደደቢት እንዲሁም የኣዅሱማዉያኑ ኣዲሱና ግደይ ይህን ከማድረግ ዬሚያግታቸው ኣካል እንደሌለ እንገምታለን። viewtopic.php?f=2&t=241984&start=20
3) የደደቢት ሚዲያው ዶ/ር ሃይለ ኣረፋይነን የሚመለከት ጉዳይ ነው። ይህ ዜጋ ለትግራይ ህዝብ ያለው ተቆርቋሪነት ለመገንዘብ ሳይማር ያስተማረውን ህዝብ ለማንቃትና ለማስተማር በሚዲያ እያደረገው ያለውን ሰላማዊ ትግል ኣይቶ ኣለማድነቅ ኣይቻልም። ይህ ወጣት በትግራይ ህዝብ ልብ ውስጥ የሰፈረ የሚዲያ ሰው፡ ድምጻቸው እንዳይሰማ ለሆኑ ኣካላት ድምጽ በመሆን፡ በሞራልና በስነምግባር ታጅቦ ሙሰኞችን በማጋለጥ፡ ህዝቤ ዬሚለው ኣካልን ማሀበራዊ ኣገልግሎቱን በተገቢው መልኩ እንዲያገኝ የሚያደርገው ጥረት እጅግ ሊበረታታ ይገባዋል። በመሆኑም ኣይዞህ በርታ በማለት ልናበረታታው እንወዳለን። viewtopic.php?f=2&t=364409 እንደተለመደው ከመስመር የወጣ ሲመስለንም ምክራችንን እንለግሰዋልን። ለህዝብ የቆመ ሚዲያ መቆጣጠር ማለት መንግስት መቆጣጠር ማለት መሆኑም ጽምዶ የሚመለከታቸው ኣካላት ሊረዱት ይገባል እንላለን እኛ ኤርትራዉያን የመሃልና የመስመር ዳኞች፡ በተለመደው ኤርትራዊ ጭዋነት ኩራትና ትህትና ጭምር!