ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
ኤርትራ ክፍለ ሀገር ያለቻት ብቸኛ ምድራዊ መሸሻ ኢትዮጵያ ብቻ ናት። ወደ ኢትዮጵያ ካልሸሹ ወደ ምስራቅ ቢሄዱ ባለ መጋዝ ጥርስ ሻርክ አሳ፤ ወደ ሴሚን ቢሸሹ በዚያም ጥልቅ ባህር ባለ መጋዝ ጥርስ ሊዎታን አሳ፤ ወደ ምዕራብ ቢሸሹ ምድረ በዳ - በቸኛ የኤርትራ መሸሻ ምድረ-ገነት ኢትዮጵያ ብቻ። እናም ሀገረ እግዚአብሄር ኢትዮጵያ ከምድረ በዳ የሚሸሽ ሁሉ መጠለያ ናት። ዛሬ ኤርትራ ክፍለ-ሀገር ከሚኖረው ህዝብ ይበልጥ ከኤርትራ ሸሽቶ ኢትዮጵያ የሚኖረው ይልቃል።
Re: ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
መዝ 74፡14 "ወኣንተ ቀጥቀጥከ አርእስቲሁ ለከይሲ። ወወሀብኮሙ ሲሳዮሙ ለሕዝበ ኢትዮጵያ።"
መዝሙር 74፡13-14 "አንተ ባሕርን በኅይልህ ኣጸናሃት። ኣንተ የእባቦችን ራስ በውሃ ውስጥ ሰበርህ። ኣንተ የዘንዶውን ራሶች ቀጠቀጥህ። ለኢትዮጵያ ሰዎችም ምግባቸውን ሰጠሃቸው።"
እንድንል ፈልጋችሁ ከሆነ “እምብዬው!” ኣንልም።
ከዚህ በተረፈ መጸሐፈ ክብረ ነገሥታችሁ ስለ ኤርትራዊዋ መስፍንቶና ስለ ግብጋቦ የተባለው ጀግናዋ የሚተርከውን ፈልጋችሁ ኣንብቡ። እሱ ነበር ኣሉ ከዘንዶ ግዛት ገላግሎ፡ ዘንዶዉንም ገድሎ፡ ከዘንዶው ደም እንጥፍጣፌ “ጤፍን” ለመጀመርያ ግዜ እንዲበቅል ኣድርጎ ‘ምግባችሁን’ ያስገኘላችሁ ይላል ኣሉ፡ ተረትተረትና ታሪክ የተቀላቀለበት መጸሓፈ ክብረነገስታችሁ። በትግርኛው እንዲህ ተተርኳል ኣሉ!
መዝሙር 74፡13-14 "አንተ ባሕርን በኅይልህ ኣጸናሃት። ኣንተ የእባቦችን ራስ በውሃ ውስጥ ሰበርህ። ኣንተ የዘንዶውን ራሶች ቀጠቀጥህ። ለኢትዮጵያ ሰዎችም ምግባቸውን ሰጠሃቸው።"
እንድንል ፈልጋችሁ ከሆነ “እምብዬው!” ኣንልም።
ከዚህ በተረፈ መጸሐፈ ክብረ ነገሥታችሁ ስለ ኤርትራዊዋ መስፍንቶና ስለ ግብጋቦ የተባለው ጀግናዋ የሚተርከውን ፈልጋችሁ ኣንብቡ። እሱ ነበር ኣሉ ከዘንዶ ግዛት ገላግሎ፡ ዘንዶዉንም ገድሎ፡ ከዘንዶው ደም እንጥፍጣፌ “ጤፍን” ለመጀመርያ ግዜ እንዲበቅል ኣድርጎ ‘ምግባችሁን’ ያስገኘላችሁ ይላል ኣሉ፡ ተረትተረትና ታሪክ የተቀላቀለበት መጸሓፈ ክብረነገስታችሁ። በትግርኛው እንዲህ ተተርኳል ኣሉ!
ንግስነት ኣርወ
ዘበን ገበል ዝሃበካ ተቐበል
ካብታ ብዶክተር ኣባ ኢሳቕ ገብረየሱስ ዝተጻሕፈት ፍረዱ ዘርእስታ መጽሓፍ ዝተረኽበ ጽሑፍ
ንግስነት ኣርወ ብኻልእ ኣዘራርባ ንግስነት ገበል ማለት እዩ። “ብዘበን ገበል፡ ዝሃበካ ተቐበል” ዚብል ምስላ ቀዳሞት ከኣ ነዚ ዚዝክር ይመስል። ኣብ ምድረ ሓበሻ ሓደ ከም ኣምላኽ ዝስገደሉ ሓያልን ዓብን ገበል ያኢ ነበረ። ሓንቲ ጽብቕቲ ጎርዞ ጓል ንጉስ ከኣ ነበረት። እቲ ንጉስ ኣቦ እታ ጓል፡ ስሙ ኣብቲ ታሪኽ የሎን። እታ ጓል ግን ትውልዳ ካብ መደባይ ዝተባህለ ኣብዚ ናይ ሎሚ መደባይ ታቦር ዝነበረ ብርቱዕ ህዝቢ ያኢ ነበረት። ስም ናይ’ታ ጓል’ውን ኣይጠቅስን።
ሓደ መዓልቲ ኣብ ገምገም ሓደ ዓቢ ዛራ ንበይና ብዕራቕ ጸሓይ ክትጽሎ እታ ጽብቕቲ ድንግል ዝኾነት ጎርዞ፡ ሓደ ንሱ’ውን ስሙ ዘይጠቅስ፡ ዝቃጸያ ዝነበረ ወዲ ኻልእ ንጉስ ንኽብረ ንጽህናኣ ብዓመጽ ደፈራ። እዚ ኩነታት’ዚ ክፍጸም እንከሎ ወዮ ገበል በቲ ሓደ ማዕጾ ገምገም ሩባ ኮይኑ ብኸምኡ ስምዒት ይጥምታን ይዕዘባን ነበረ’ሞ። ንሱ’ውን ብምትህርራፍ ዝኣክል ጾታዊ ዘርኡ ያኢ ናብቲ ማይ ከዓወ።
ዓመጸይና ወዲ ንጉስ ተግባሩ ፈጺሙ ነታ ጓል ገዲፉዋ ከደ። እታ ጓል ነቲ ዝወረዳ ምምርኻስ በቲ ፈልፋሊ ማይ ተሓጺባ ከተንጽሆ ምእንቲ፡ ኣብቲ ሩባ ተሓጽበት ፡ ከይፈለጠት በቲ ጾታዊ ዘርኢ ናይቲ ገበል ከኣ ተለኽፈት። ካብቲ ጥንሲ ከኣ ኣየምለጠትን።
መከይረይና ጓል በቲ ዝውረዳ ሕሰም ካብ ህዝቢ ምእንቲ ክትክወል ኣብ በረኻ ሰፈረት። ኣብ መጠረሽታ ከኣ ሓንቲ ጓልን ሓደ ገበልን ወለደት። ነቲ ገበል ክትሓርስ ከላ ግን ህይወታ ሓለፈት።
ኣሕዋት ገበልን ጓልን ከኣ ኣብ በረኻ ብሓባር ይዓብዩ ነበሩ’ሞ ጓሶት ርእዮም’ዎም ምስ ነገሩ፡ ህዝቢ ተኣከበ። ህዝቢ ነታ ጓል፡ ነቲ ውላድ ገበል ቀቲላ ናብ ሰብ ክትጽምበር ምስ ሓተታ ግን “ሓወይን ወዲ ኣምላኸይን’ሞ ከመይ ጌረ ክቐትል” ኢላ ኣበየት። እቲ ውላድ ገበል ኣጋቦስ ወይ ኣንጋቦስ ተባሂሉ ይጽዋዕ ነበረ።
ኣጋቦስ ዓበየ። 70 እመት ዝንውሓቱ ከኣ ኮነ። ነብሰ-ወከፍ ሓሙሽተ እመት ዝቑመቱ ሰብዓ ኣስናን ዘለዎ ዘስካሕክሕ ግናይ ከኣ ኮነ እሞ። ኣረርኪቡ እናሃደነ ንህዝቢ ኪለቅም ጀመረ። ንኣጋቦስ ክዓግት ዝኾነ ተቛውሞ ከኣ ከንቱ ነበረ። ህዝቢ ንኣጋቦስ ተቛዊሙ ኪንክዮ ዚኽእል ምዓት ስለ ዘይነበረ። ምስታ ጓል ኪራዳዳእ መረጸ። ኣብ መወዳእታ እታ ጓል ምስቲ ገበል በቲ ቋንቁኡ ብዘሰማምዓቶ ሰጥ ኢሉ ኪግብር ከምዝኾነ እቱ ህዝቢ ምስታ ጓል ተረዳድአ።
ኣጋቦስ ድሕሪ ክንደይ ናይ ሓውቱ ልማኖ
ዓሰርተ ብዕራይ
ዓሰርተ ላም
ሓምሳ በጊዕ
ሓምሳ ጤል
ሓደ ገንኢ ምዓር
ሓደ ገንኢ ጸባ
ሓንቲ መንእሰይ ድንግል ጓል
ዕለት ዕለት እንድሕሪ ዚኸፍልዎ ኮይኖም፡ ኪሰማማዕ ሕራይ በለ። ብኸምዚ ከኣ ኣጋቦስ እቲ ዓቢይ ገበል ንኣርባዕተ ሚእቲ ዓመት ዝኣክል ያኢ ገዝአ። ነተን ዕለት ዕለት ዝውፈያኦ ዝነበራ ኣዋልድ ከኣ ድሒሪ ምዕማጽ ይቑርጥመን ነበረ።
እቲ ብርቱዕ ዝብሃል ዝነበረ ህዝቢ መደባይ ብኸምዚ በቲ ሕሱም ኣራዊት (ኣርወ) እናተገዝአ ምስ ጸንሐ ግን ሓደ ግብጋቦ ዝበሃል ጅግና ሓማሴናይ ወዲ መስፍንቶ ንመደባይ መጸ እሞ፡ ህዝቢ መደባይ ምስ ግብጋቦ ተሰማምዐ፡ ካብ መግዛእቲ ገበል ነጻ እንድሕሪ ኣውጺኡዎ ንግብጋቦን ንትውልዱን ኪግዛእ ተወዓዓለ።
ግብጋቦ ኣብ ዙርይ እንዳ ገበል፡በጉናድን ገመልን ዝደልደለ ሸውዓተ ናይ ዕንጨይቲ ቀጽሪ ሰርሐ። ነታ ማእከለይቲ ቀጽሪ በርባዕተ መኣዝን ሓዊ ረኩዓላ። ብሓዊ ይልብለብ ምስ ዝነበረ ገበል እናተዋግአ፡ ነታ ካልኣይቲ፡ ድሕሪኣ ከኣ ነታ ሳልሰይቲ ኣንደዳ። ከምኡ እናበለ ከኣ ገበል ካብ ዝቐደመ ቀጽሪ ተኾልሲሱ እንተምለጠ በቲ ዝደሓረ እናተደግመ ብኩናት ግብጋቦ’ውን እናተሸንድሐ ኣብ ሻብዓይቲ ቀጽሪ ጻሕ ኢሉ ወደቐ። ኣብ መወዳእታ ከኣ ግብጋቦ ነቲ ግናይ ብማሕጸ ርእሱ ፈግኦ እሞ፡ ካብቲ ዝተፈግአ ርእሲ ገበል፡ ምስ ደም ዝተሓወሰ ደቂቕ ዘርኢ ያኢ ናብ መሬት ፈሰሰ። ዝናብ ምስ ሃረመ ከኣ Eragrostis Abissinica ዝተባህለ ጣፍ ያኢ ናብ ህዝቢ ምእንቲ ክምገብ ንመፈለምታ ግዜ በቖለ። “ወቀተልኮ ለከይሲ መወሃብኩሙ ሲሳዮመ ለኢትዮጵያ” ንተመን ቀቲልካ ንኢትዮጵይ ከኣ ሽሻዮም ሃብካዮም” ዝተባህለ ከኣ በዚ ምኽንያቲ እዚ እዩ ያኢ።
ገብጋቦ ነታ ጓል ተመርዕዩ ብምንጋስ፡ እቲ ፈለማዊ ስርወ ንግስነት ዓድሓበሻ፡ ማለት ስርወ ንግስነት ኣርወ ምስ መስረተ ኣብ ኣኽሱም እዉን ተቐብረ። ደቁ ጸኒሖም እዉን ደቅ-ደቁ ከኣ ነገስታት ኣኽሱም ኮኑ። መበል ሻብዓይ ወሎዶኡ ንገብጋቦ፡ ስም ኣባሓጎኡ ብምውሳድ ኣጋቦስ ይበሃል ነበረ።
ባህሊ ብባህሊ ስለዝትካእ ወይ ስለዚዝረግ፡ ኣብዚ ግዜ’ዚ ሃሲሱ ካብ ዝኽርታት ሕብረተ-ሰባት ሓበሻ እዉን በኒኑ እምበር ቅድም ዝበሉ ሓበሻውያን ኣቦታትስ “ቀዳማይ ንጉስ ሓበሻ ኣርወ(ገበል) ነበረ። መግዛእቲ ኣርወ ከኣ ዘስካሕክሕ ነበረ” ዝብል ያታ ነበሮም። ናይ ዘበን ኣርወ ትዝታ ከኣ ምስ ኣስማት ናይ ቦታን ናይ ሰባትን ባህርያውያን ኣምራት ብርቀት ተኣሳሲሩ እናተዘርዘረ ዚኸይድ ያታ ነበረ። እቲ ርሑቕ ናይ መከራ መዋእል “ዘበን ገበል ዝሃበካ ተቐበል” ዚብል ቅድም ኢልና ዝጠቐስናዮ ንትዝታ ናይ’ዚ ያታ’ዚ ጥራይ’ዩ ዝወሃብ።
ስለምንታይ ህዝቢ “ንእንስሳ” እሞ ከኣ ንገበል (ኣርወ) ብዝበለ ኣራዊት ንግዛእ ኔርና ዚብል ትዝታ ዝቕበል ስለምንታይስ እቲ ቀዳማይ ስርወ-ንግስነት ሓበሻ “ስርወ-ንግስነት ኣርወ” ዚበሃል?
ኣእምሮ ዘይብሉ እንስሳ ነእምሮ ዘለዎ ወዲ ሰብ ኪገዝእን ኬመሓድርን ከም ዘይክእል ዘየካትዕ’ኳ እንተኾነ ከምኡ መበልን ብኡ ቢሉ ከኣ ንኸምኡ መእመንን ጭቡጥ ዝኾነ ምኽንያት ኣይነበረን ክበሃል ግን ኣይከኣልን። ገለ ካብቲ ምኽንያት
ብዙሓት ወይ ኩሎም ህዝብታት ጥንታዊ ዓለም፡ ኣብ ዝተፈላለየ ጣኦታት የምልኹ ነበሩ። ሓደ ካብቶም ግኑናት ናይ ጥንቲ ጣኦታት ኣምልኾ ከኣ ኣብ ገበል ወይ ተመን(ኣርወ) ነበረ። ካልእ ኣጸዋውዓ ኣርወ ኣብ ግእዝ (ከይሲ)ዝብል እዉን እዩ።
ቀዳም 5 ታሕሳስ ኣብ ሬድዮ ኤስቢኤስ መደብ ሞዛይክ ባህሊ ዝተፈነወ ጽሑፍ https://www.zaratbebat.com/%E1%8A%95%E1 ... %E1%8B%88/
Abere wrote: ↑22 Nov 2024, 14:15ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
ኤርትራ ክፍለ ሀገር ያለቻት ብቸኛ ምድራዊ መሸሻ ኢትዮጵያ ብቻ ናት። ወደ ኢትዮጵያ ካልሸሹ ወደ ምስራቅ ቢሄዱ ባለ መጋዝ ጥርስ ሻርክ አሳ፤ ወደ ሴሚን ቢሸሹ በዚያም ጥልቅ ባህር ባለ መጋዝ ጥርስ ሊዎታን አሳ፤ ወደ ምዕራብ ቢሸሹ ምድረ በዳ - በቸኛ የኤርትራ መሸሻ ምድረ-ገነት ኢትዮጵያ ብቻ። እናም ሀገረ እግዚአብሄር ኢትዮጵያ ከምድረ በዳ የሚሸሽ ሁሉ መጠለያ ናት። ዛሬ ኤርትራ ክፍለ-ሀገር ከሚኖረው ህዝብ ይበልጥ ከኤርትራ ሸሽቶ ኢትዮጵያ የሚኖረው ይልቃል።
Re: ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
መዝ 74፡14 "ወኣንተ ቀጥቀጥከ አርእስቲሁ ለከይሲ። ወወሀብኮሙ ሲሳዮሙ ለሕዝበ ኢትዮጵያ።"
እግዚአብሄር የኢትዮጵያን ጠላት ይመትረዋል፤ ጠላቶቿም ከኢትዮጵያ እግር ይወድቃል፤ ይገዙላታል - እግዚአብሄር እንደ ዱር አውሬ አደን አሳዶ ያድናቸዋል ለኢትይጵያ አሳልፎ ይሰጣቸዋል እንደማለት ነው፡
ደግሞስ መና ከሰማይ እያወረደ የሚመግብ አምላከ እሥራዔል እንድሁ ዳግማዊት እየሩሳሌም ኢትዮጵያን አይረሳትም። ልቦናቸውን በእግዚአብሄር ዘንድ ያደረጉ ሁሉ በእርሱ ዘንድ ሁሉ አለና።
እግዚአብሔርም አለ። " እነሆ መብል ይሆናችሁ ዘንድ በምድር ፊት ሁሉ ላይ ዘሩ በእርሱ ያለውን ሐመልማል ሁሉ፥ የዛፍን ፍሬ የሚያፈራውንና ዘር ያለውንም ዛፍ ሁሉ ሰጠኋችሁ።"ኦሪት ዘፍጥረት 1 ፥ 29
"ለምድርም አራዊት ሁሉ፥ ለሰማይም ወፎች ሁሉ፥ ሕያው ነፍስ ላላቸው ለምድር ተንቀሳቃሾችም ሁሉ የሚበቅለው ሐመልማል ሁሉ መብል ይሁንላቸው፤ እንዲሁም ሆነ።" ኦሪት ዘፍጥረት 1 ፥ 30
የሁሉ ነገር ምንጭ እግዚአብሄር ብቻ ነው። ለወደደው ይመግባል ይሰጣል ፤ ያልፈቀደውን ይነሳዋል። ደግሞስ ከንጉሥ ግብዣ የተጋበዘ የንጉሱ ባለሟል አይደለም?! ልብሳቸውን ያጠቡ ወደ ግብዣ ቤቱ ይገባሉ። በሃጥያት፤በዕብሪት፤በሁከት የሰይጣንን ግብር ሁሉ የፈጸሙ የእባቡ እና የእባቡ ወገኖች ግን የተወገዙ ተላልፈው የሚሰጡ ናቸው።
Re: ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
ወደ ኢትዮጵያ ለመሸሽ ዕድሉን ገና ያላገኘው ወይንም በመጠባበቅ ላይ ያለው ሻዕቢያ ደግሞ ኢትዮ-መረጃ ፎረም ስር ተጠልሎ ጠሃይ እስክትወጣለት ድረስ ምንም ሳይሰላች ቁልጭ ቁልጭ እያለ በንቃት ይጠባበቃል። 
Re: ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
Be in Peace or at War, there will always be more Eritreans in Ethiopia than more Eritreans in Eritrea. The push factor from Eritrea to Ethiopia is Extremely Overwhelming (e.g. lots died in deep sea, not because of accidental diving, but their belly ached for food and flee violent rebel thug Shabia). Ethiopia will remain their primary destination and green pasture. Sadly, empty head-Shabia makes too much annoying noise knowing that they are sitting on nothingness. They are what they actually are not.
Re: ኢትዮጵያ ታበጽሕ እደዊሃ ኀበ እግዚአብሔር (መዝ፡67፥31) <-- ኤርትራ ታበጽህ እደዊሃ ኀበ ኢትዮጵያ (ሠላም of Mereja Forum). I seconded!
ወዳጃችን Abere ሓመልማል ሁሉ መብል ይሁንላችሁ ተብሎ እያለ ታዲያ ኣንዳንድ የ"ብጽዕት" ኢትዮጵያ ልጆች ምነው ጥሬ ስጋ ላይ ታተኩራላችሁ ብለን ኣንቀልድም። መብታቹ ነውና! እድሜ ለኤርትራዊው የመስፍንቶ ጀግና ለገብጋቦ ከዘንዶ ኣምልኮና ግዛት መቼም ገላግሏችኋል። ጤፍንም ለመጀመርያ ግዜ ከዘንዶው ደም እንጥፍጣፌ በማብቀል - መቼም ጉድ ነው የክብረነገስታችሁ የተረትተረትና የታሪኽ ድብልቅ!
Abere wrote: ↑23 Nov 2024, 10:11
መዝ 74፡14 "ወኣንተ ቀጥቀጥከ አርእስቲሁ ለከይሲ። ወወሀብኮሙ ሲሳዮሙ ለሕዝበ ኢትዮጵያ።"
እግዚአብሄር የኢትዮጵያን ጠላት ይመትረዋል፤ ጠላቶቿም ከኢትዮጵያ እግር ይወድቃል፤ ይገዙላታል - እግዚአብሄር እንደ ዱር አውሬ አደን አሳዶ ያድናቸዋል ለኢትይጵያ አሳልፎ ይሰጣቸዋል እንደማለት ነው፡
ደግሞስ መና ከሰማይ እያወረደ የሚመግብ አምላከ እሥራዔል እንድሁ ዳግማዊት እየሩሳሌም ኢትዮጵያን አይረሳትም። ልቦናቸውን በእግዚአብሄር ዘንድ ያደረጉ ሁሉ በእርሱ ዘንድ ሁሉ አለና።
እግዚአብሔርም አለ። " እነሆ መብል ይሆናችሁ ዘንድ በምድር ፊት ሁሉ ላይ ዘሩ በእርሱ ያለውን ሐመልማል ሁሉ፥ የዛፍን ፍሬ የሚያፈራውንና ዘር ያለውንም ዛፍ ሁሉ ሰጠኋችሁ።"ኦሪት ዘፍጥረት 1 ፥ 29
"ለምድርም አራዊት ሁሉ፥ ለሰማይም ወፎች ሁሉ፥ ሕያው ነፍስ ላላቸው ለምድር ተንቀሳቃሾችም ሁሉ የሚበቅለው ሐመልማል ሁሉ መብል ይሁንላቸው፤ እንዲሁም ሆነ።" ኦሪት ዘፍጥረት 1 ፥ 30
የሁሉ ነገር ምንጭ እግዚአብሄር ብቻ ነው። ለወደደው ይመግባል ይሰጣል ፤ ያልፈቀደውን ይነሳዋል። ደግሞስ ከንጉሥ ግብዣ የተጋበዘ የንጉሱ ባለሟል አይደለም?! ልብሳቸውን ያጠቡ ወደ ግብዣ ቤቱ ይገባሉ። በሃጥያት፤በዕብሪት፤በሁከት የሰይጣንን ግብር ሁሉ የፈጸሙ የእባቡ እና የእባቡ ወገኖች ግን የተወገዙ ተላልፈው የሚሰጡ ናቸው።



